Foto GTG
Tror ikke at jeg ville ændre meget på underlaget Icon_e_wink
Men måske baggrunden, den bliver meget mørk...... Syntes at den var super i starten, men nu flyder uret ud i baggrunden og man "ser" ikke uret (hvis der er sort lynette på)
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
Bagrunden bliver nok ikke ændret.... Men nu ser vi...
Svar
Claus Tukjær Skrev:Bagrunden bliver nok ikke ændret.... Men nu ser vi...
Men uanset hvad, SÅ tager du de flotteste salgsfotos af ure i DK.
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Svar
Tak Henrik. Jeg er nok også den der bruger mest tid på det Icon_rolleyes
Svar
Claus Tukjær Skrev:Tak Henrik. Jeg er nok også den der bruger mest tid på det Icon_rolleyes

Det tror jeg også, men gode fotos (og anderledes) gør at man (jeg) har mere lyst til at købe....... Icon_e_wink
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Svar
Foto som fokus på et GTG lyder super. Jeh har det nok lidt sm Kim. Jeg ville ønske jeg forstod mere om mit kamera. Fx. Hvidebalance. Jeg synes til mine fotos får ringe farver.

Vh baun
Svar
baun Skrev:Foto som fokus på et GTG lyder super. Jeh har det nok lidt sm Kim. Jeg ville ønske jeg forstod mere om mit kamera. Fx. Hvidebalance. Jeg synes til mine fotos får ringe farver.

Vh baun

Et godt trick, hvor man kan "snyde" kameraet til at give lidt mere "varme" i farverne er at skifte fra auto-hvidbalance til "overskyet" Icon_e_wink
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
pbr Skrev:
baun Skrev:Foto som fokus på et GTG lyder super. Jeh har det nok lidt sm Kim. Jeg ville ønske jeg forstod mere om mit kamera. Fx. Hvidebalance. Jeg synes til mine fotos får ringe farver.

Vh baun

Et godt trick, hvor man kan "snyde" kameraet til at give lidt mere "varme" i farverne er at skifte fra auto-hvidbalance til "overskyet" Icon_e_wink

Men når mit kamera står på Makro kan man ikke vælge "scene" og altså ikke vælge overskyet.

Fotograferer jeg et ur indendørs i almindelig lys fra lamper, bliver farven fin hvis jeg vælger at stille kameraet på at fotografere mad, men igen det kan den ikke stå på samtidig med Makro.

vh Baun
Svar
Lyder til at der er for meget "Auto" på dit kamera, Per.....
Svar
Claus Tukjær Skrev:Lyder til at der er for meget "Auto" på dit kamera, Per.....

Måske - men egentlig tror jeg det handler om at chaufføren ikke rigtig har sat sig ind i mulighederne. Man kan fx godt stille hvidebalancen... og selvfølgelig en masse andre ting. Da jeg lige havde fået kameraet gjorde jeg det, men så på et tidspunkt blev det resat til fabriksindstillinger - og så kunne jeg ikke lige huske hvordan det nu var med det ene og andet.

Jeg regner dog med at med de nye lamper (dagslys-lamper) vil farverne blive rigtige også ved indendørs foto med Makro, men som vejret er lige nu gider jeg ikke fotografere inde. mon ikke der bliver en regnvejrsdag - eller sen aften hvor der gå foto i den, så skal det prøves.

Jeg har den generelle opfattelse at dårlige billeder skydes manden bag kameraet i 99% af tilfældene. Så jeg vil fokusere på at rette fejlene der Icon_mrgreen

vh baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)