Min "ur-rejse" i billeder !!
Mortenkoch Skrev:Sikken en vandring du har været igennem - og den er med garanti ikke slut endnu!

Hvad skete der med din sea dweller 16660?

Du har jo mere ret, end man skulle tro - det er "vandringen" i sig selv, der udgør en stor del af oplevelsen ved at interessere sig for ure :-)

Men jeg er jo i hvert nået frem til, at jeg nok ikke vil kunne undvære en "vintage / neo-vintage" Rolex sportsmodel i min samling :-) Og jeg holder også godt fast på min Omega Constellation Pie Pan :-) Så nogen grad af erkendelse har vandringen i hvert fald kastet af sig :-)

Min SD 666 var ét af de ure, der røg med som bytte, da jeg skulle have AP'en :-)
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Hej

Hvis jeg kunne tage billeder og finde ud af at ligge dem ind, kunne vi have haft en sjov tråd hvis jeg havde haft billeder af alle de ure jeg havde ejet, og her tror jeg at Kim sætter pris på at jeg ikke har de par få billeder af alle de ure jeg har ejet. Icon_e_biggrin1 Icon_e_wink

MVH Peter
İmage
Svar
Jeg tror også jeg holder lidt igen da listen er på +600 stk. Jeg har pt. knap 10 keepers som nok er det nærmeste vi kan komme en billedetråd fra mig:

AP RO ref. 5402, AP RO Perpetual Calendar ref. 25686, AP RO Perpetual Calendar ref. 25654

İmage

Rolex Daytona ref. 6263 og Rolex Explorer II ref. 1655

İmage

Rolex Red Sub ref. 1680 (mit fødselsdato ur som er solgt 3 dage efter min fødsel)

İmage

Til højre Patek Philippe Nautilus ref. 3710 (Uret min søn engang skal have. Papirerne stemplet hos PP en uge efter hans fødsel)

İmage

Panerai PAM004 A m. T-dial (billede nappet fra nettet, da jeg ikke lige har billeder af mit. Pt. til service)

İmage

Rolex Seadweller ref. 1665 Rail Dial m. boks/papirer (godt nok til salg, men tror ikke jeg sælger det da der skal være et 1665 i samlingen)

İmage

Keeper samlingen er dog dynamisk så vel nærmere ure jeg ikke lige har til salg nu Icon_e_wink

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
Holy shiiiit Mads.....

Icon_not Icon_not Icon_not
Svar
Den 6263 med hvid skive of sorte subdials er IMHO DET fedeste ur i Verden, Mads! Icon_love

Skulle jeg engang "dræbe" min samling, kunne det meget vel blive for at finansiere sådan et, fra 1985, hvor jeg tilfældigvis er født... Icon_drunken
/ JH
Svar
Var lige nødt til at opdatere tråden med den senest tilkomne - IWC Fliegerchronograph 3777-04 Icon_e_smile
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Imponerende! En sand ur-odyssé  Icon_Up

Mvh
Michael
İmage
Svar
Fed gennemgang,. Og vildt at du har så styr på din
Rejse af ure,.
Men også fedt at din rejse viser at man har forskellige ure
Og at omega popper op, men rejsen viser tydeligt at man vil videre,
Man vil opgradere, man vil have kvali. Omega blev til rolex, fedt.
Svar
klokur Skrev:Og at omega popper op, men rejsen viser tydeligt at man vil videre,
Man vil opgradere, man vil have kvali.   Omega blev til rolex, fedt.

Du har ret i, at man vil videre - og det er også helt rigtigt at tendensen er, at man stiller større og større krav til sine ure, efterhånden som tiden går ......... og det kan også mærkes på prisen  Icon_e_smile

Men når det er sagt, så er der stadig 2 Omega ure, som jeg mangler at eje og som nok på et eller andet tidspunkt vil dukke op i "rejsebeskrivelsen"  Icon_e_smile

- Omega Railmaster på mesh (ligeså elegant som Aqua Terra, men lige det mere råt med sin skive inspireret af de klassiske Seamaster 300)
- Omega Speedmaster "the moon watch" (som dog måtte vige til fordel for IWC 3777 i denne omgang !)

Jeg er dog også overbevist om, at jeg igen en dag skal eje et Seamaster 2254.50.00 - det var mit første gode mekaniske ur og nok dét ur, der satte interessen i gang hos mig !!  Icon_Up
/Peter

Svar
Fabelagtig tråd!

De der Marathon ure, hvor finder man dem henne?
Jeg har faktisk haft dem i tankerne siden dengang jeg købte dit 2254er af dig og du havde det M-eller var det GSAR på :-)
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)