Billigt køb i Italien...
Lige et hurtigt spørgsmål ud på dette fine forum af lutter kompetente mennesker ; )

Går og overvejer et køb af nyt ur. Uret fås til en absolut god pris (ca. 50k istedet for 70k herhjemme) hos en italiensk forhandler gennem Chrono 24.
Da uret er nyt er prisen fuldt ud sammenlignelig.

Men mine jydske gener er i konflikt med tanken om, at det her er for godt til at være sandt. Hvordan kan de sælge det så billigt?

Forhandleren hedder Virtuoso og ligger i Torino/Italien. Er der nogen der har erfaringer med dem? Hjemmesiden virker meget troværdig.

M
Svar
Uden at vide hvilket ur du snakker om, er det meget svært at komme med nogen gæt omkring der forhold du beskriver?

Mange hilsner

Martin
Svar
Jeg har ingen erfaringer med forhandleren, men jeg er selv blevet fristet flere gange af deres gode priser...
Dog er jeg blevet enig med mig selv om, at jeg ikke har nerver til at handle på så lang afstand og slet ikke uden en massiv mængde af gode anmeldelser af stedet,
hvilket jeg som regel synes er yderst svært at finde på disse "spritnye ure til super gode priser"-forhandlere i fx Italien.
Venligst
Rasmus

"Alt ordner sig i morgen, er jeg sikker på..."
C.V. Jørgensen
Svar
Det er et Jaeger LeCoultre Deep Sea / Steel - ikke at jeg kan se hvad forskel det gør ift. hvordan de kan sælge det billigt?
Svar
LAURITZEN1968 Skrev:Det er et Jaeger LeCoultre Deep Sea / Steel - ikke at jeg kan se hvad forskel det gør ift. hvordan de kan sælge det billigt?

Det er måske for at vurdere "for godt til at være sandt" aspektet.
Nogle modeller har større prisspænd end andre, tænker jeg.
Mvh jens
Svar
Jeg har lagt mærke til at Italienerne ofte er billigere end forhandlere i andre lande.

Måske er det fordi der hersker en generel (sund) skepsis omkring handel med Italien. Det er hørt før at ure forsvinder under transporten i Italien. De er således nødsaget til at holde lidt lavere priser for at få udenlandske købere interesseret og købe, blot en teori?

Jeg kender flere som har handlet i Italien helt problemfrit.

Mvh
Michael
İmage
Svar
Jeg har gjort mig de samme tanker...synes også de er væsentlig billigere men er heller ikke helt tryg ved tanken at handle med dem - har bl.a. taget kontakt til Ilnautilus og orologie solo non di Marchesini Gabriele & C. s.a.s fra Italien vedr nogle ure de har salg. Den ene forhandler har jeg hørt fra og den anden har jeg ikke hørt fra:-(

Nogle der tilfældigvis har handlet med dem eller hørt til dem?! For kan heller ikke rigtig finde noget på dem når
man googler dem..

Thomas
Rolex Submariner 16610 - Panerai 177 - Citizen Pingo - Audemars Piguet 15300 - Omega Seamaster Automatic 1979 - Rolex Daytona 116520 - Omega Speedmaster Moon 35705000
Svar
LAURITZEN1968 Skrev:Det er et Jaeger LeCoultre Deep Sea / Steel - ikke at jeg kan se hvad forskel det gør ift. hvordan de kan sælge det billigt?

Der er en del mærker der hurtigt bliver meget billiger på det grå marked, så det var for at starte for en ende af og se om prisen eventuelt kunne forhandles ned i samme leje i DK, men tror ikke at det kan lade sig gi' med et JLC!
Der er ret høj konkurrence på det grå marked i Italien og som andre skriver, så er der rigtigt mange der føler at de tager en chance når de handler vare fra Italien.
Jeg har også læst en del historier omkring service efter salg, men hvis man køber ure med international garanti, burde man vel være sikret, med mindre at der er nogle uheldige regler for garanti ved parallel import for det enkelte mærke??

Hvis det er sprit nyt og du kan validere at garanti holder i DK, så overvej en weekendtur til Italien, så slipper du fra deres "forsendelse problemer". Men vær 100% sikker på at uret er ægte, da Italien har nogle dyre/farlige regler omkring at blive nappet med kopivare (Mener at bøden stadig ligger på 10.000€).

Martin
Svar
Italien er generelt billigere end resten af Europa, men desværre er mine erfaringer også at der er en klar sammenhæng mellem priser og ure på det italienske marked. Man skal se sig godt for og det billigste er aldrig det bedste køb. Jeg har hevet en del hjem fra Italien og der er en anden moral mht. stand, så man skal gøre sit forarbejde grundigt. Chancen for at blive røvrendt og INTET modtage er lille, men risikoen ligger i at det man modtager ofte ikke er som beskrevet eller har tekniske mangler. Det skal man være indstillet på.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
Måske skulle du tage en flyver til Torino og mødes face-to-face med sælger.
Er han crooked har du kun tabt flybillettens pris, er han go-fin har du stadig sparet 18K...
/SK
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)