08-12-2013, 03:31 PM
Der tales meget om den,
Men hvor meget betyder den egentlig for os når vi står og skal købe et ur. ?
Men hvor meget betyder den egentlig for os når vi står og skal købe et ur. ?
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
|
Brand værdi ?
|
|
08-12-2013, 03:31 PM
Der tales meget om den,
Men hvor meget betyder den egentlig for os når vi står og skal købe et ur. ? Yoshikazu Akahane. 28/+50.
08-12-2013, 03:34 PM
Det kører for mig i dag ............ troede lige et øjeblik, at overskriften var "brændværdi" !!
Og jeg har ikke engang fået en jule-whisky ! /Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
08-12-2013, 03:42 PM
Jeg har stemt "I nogen grad" da jeg gerne vil stå ved at jeg synes det er rart når andre urtosser anerkender ens ur. Dog ikke mere end at jeg også sagtens kan finde på at købe ure som urtosser generelt ikke giver den store "kredit"
Mvh. KimT Tjek min Instagram ved at klikke her
08-12-2013, 03:44 PM
Jeg går meget op i mærkerne, men mere af historisk og horologisk betydning end signalværdien, som ikke betyder alverden. Så jeg mangler lidt en option her.
/Mads
08-12-2013, 03:48 PM
Jeg læser spørgsmålet som omhandlende "signalværdi" og det var værdien (for mig) af "signalværdi" som jeg har svaret ud fra.
At historie m.m. spiller ind er vi enige i, men jeg opfattede ikke at det var det der blev spurt om? Mvh. KimT Tjek min Instagram ved at klikke her
08-12-2013, 05:48 PM
Så skal du stemme mulighed nummer tre som jeg ser det Mads,
Da den omhandler at man mest kigger på om uret opfylder ens krav, I dit tilfælde historie og horologi. Har med vilje prøvet at dele det lidt skarpt op. Yoshikazu Akahane. 28/+50.
08-12-2013, 08:12 PM
Jeg har det som Mads her.
Brandet er meget vigtigt for mig men signalværdien betyder ikke så meget. Mvh Klaus Mvh Klaus
08-12-2013, 10:55 PM
Så vil jeg være lidt fræk og spørge Klaus,
Hvis brandet et meget vigtigt for dig men du er "ligeglad" med signalværdien hvorfor er det så at brandet så vigtigt, Hvad er det som det giver ud over signalværdien ? Yoshikazu Akahane. 28/+50.
09-12-2013, 10:36 AM
I hvor høj grad spiller mærket på uret ind på dit valg af ur ?
Ganske godt spørgsmål.... Det er helt afgørende da jeg samler på et mærke - Omega. men grundene man kan vælge mellem passer ikke rigtig på mig. Lag mig tage dem en af gangen: I høj grad da jeg tænker meget over hvad mit ur signaler. - ja, men det har ikke så meget med mærket at gøre. Jeg håber jeg signalerer interesse for fine gamle ure. Respekt for det gode håndværk og en hang til noget der holder og er ordentligt lavet. Omega er en god repræsentant for dette, men det kunne ligesågodt have været Zenith, IWC, JLC, Longines og mange andre. I nogen grad da signalværdien er i den samlede beslutning om at købe uret. Jo, men det hænger ikke specielt sammen med mærket. Mere med urtyppen og passionen omkring urene. I meget ringe grad da jeg køber de ure der opfylder mine krav uanset hvad de hedder. Ja selvfølgelig. Det tror jeg vi alle gør. Men måske passer alle ens krav til netop et urmærke? Det kan da være rart og interessant at prøve noget forskelligt. Det er måske derfor jeg har købt flere (5-10 mærker) andre ure end Omega. Jeg har ikke stemt. Jeg synes spørgsmålet er ok, men ikke valgmulighederne for svar. det er som om spørger vil kæde signalværdi og mærke sammen med begrundelse for valg og køb af ur, men den holder ikke. der er mange andre og langt bedre grunde til at vælge et mærke end mærkets signalværdi. vh Baun Se min samling og profil
Profil Constellation Genéve Seamaster Øvrige Omegaer
09-12-2013, 12:28 PM
baun Skrev:Jeg har ikke stemt. Jeg synes spørgsmålet er ok, men ikke valgmulighederne for svar. det er som om spørger vil kæde signalværdi og mærke sammen med begrundelse for valg og køb af ur, men den holder ikke. der er mange andre og langt bedre grunde til at vælge et mærke end mærkets signalværdi. Det var præcis samme fornemmelse jeg stod med, og derfor valgte jeg heller ikke at stemme. Jeg er med på at svarmulighed nr. 3 nok matcher bedst, men desværre uden at passe ret godt /Mads |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|