21-12-2013, 02:29 PM
[url]"http://www.uhrmageriet.dk/nyheder/omegaforhandling-jan-2014" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.uhrmageriet.dk/nyheder/omega ... g-jan-2014[/url]
Mvh Hr.holm
|
hvad syntes i om det..
|
|
21-12-2013, 02:29 PM
[url]"http://www.uhrmageriet.dk/nyheder/omegaforhandling-jan-2014" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.uhrmageriet.dk/nyheder/omega ... g-jan-2014[/url]
Mvh Hr.holm
21-12-2013, 02:46 PM
Højrøvet politik, som viser at deres fokus er på de smarte og rige. Passer jo godt til de massive prisstigninger de har haft.
Netop sådanne holdninger hos et firma, får mig til at holde fingrene langt væk......... Men mon ikke vi er på vej mod egentlige konceptbutikker, hvor de tager hele kagen selv.
21-12-2013, 02:49 PM
Umiddelbart synes jeg det er grove løjer - om det er for at rydde ud i antal forhandlere.....tja.......
Mvh.
Jørgen
21-12-2013, 02:57 PM
Black Seal Skrev:Højrøvet politik, som viser at deres fokus er på de smarte og rige. Passer jo godt til de massive prisstigninger de har haft. Apropos ubehagelig adfærd må jeg virkeligt også sige, at jeg synes, at Panerai som firma er ganske rædsomt, mens min "kærlighed" til deres ure er intakt Venligst
Rasmus "Alt ordner sig i morgen, er jeg sikker på..." C.V. Jørgensen
21-12-2013, 03:14 PM
Det er nok lidt anderledes en skrevet. Vi ved Sct Mathias mistede licensen grundet at vi ikke købte nok Omegaure, fordi vi ikke solgte nok i 2008, og i Ågard, tror jeg de hedder i Århus, mistede også deres licens (licens to k..sell)
Det skyldes at repræsentanter ikke skal fare så meget rundt til butikker, der ikke sælger nok. Underlig nok har Calvin Klein samme princip. Du skal købe ind for et vis antal kr. hvert år eller du må ikke sælge deres mærke. Rolex har muligvis ikke samme principer, men kræver at butikken har serviceværksteder af en vis karakter og urmagerne skal på kursus 2 X 14 dage hvert år. Men alle disse tiltag gør at andre små nyere virksomheder får fremgang. Jeg tænker herpå de virksomheder, som har eksisteret i bare 5 til 20 år og er småmærker.
21-12-2013, 03:36 PM
De her gutter er jo ikke ude på at vinde sympatien hos sådan nogle tosser som "os".
Omega skal sælge luksus til forbrugere, billedet af luksus skal opretholdes og så går det jo ikke at urene bliver solgt side om side med franske hotdogs på tanken Jeg sympatiserer ikke ligefrem med deres "opførsel", men er heller ikke naiv. Sådan går det når ansvaret flyttes opad i organisationen, så bliver der stukket retningslinjer ud og det er bare vær så god at makke ret. En forfærdelig tendens der rammer alle brancher, jeg mener det er direkte ødelæggende for kulturen i en virksomhed og så er det på mange måder også ret "u-dansk". Lever i min egen lille dykkerklokke..
21-12-2013, 05:25 PM
Syntes nu ikke det er hverken højrøvet, snobbet eller usympatisk. Jeg mener det er ok at stille krav til ens forhandler. Halse har opgraderet deres butik for et pænt højt beløb, for at kunne beholde Omega. Der findes også brugturshandlere der vælger alle billige ure fra. Er det så også snobbet? Blot fordi de ikke vil bruge deres tid på de mindre handler.
Der har også været alt for mange Omega forhandlere i DK. Breitling har kun 7. Rolex ca. det samme (tror jeg) Jeg har iøvrigt hørt et rygte om at en Omega forhandler i Odense nok mister forhandlingen, da de IKKE vil opgradere deres butik. I min tidligere branche, gjorde Bang & Olufsen nøjagtig det samme. Ved egentligt ikke hvordan det går dem.
21-12-2013, 11:36 PM
Helt normal forretnings gang det har fundet sted i flere år i mange andre brancher bla. Bil branchen,
Kan ikke sige at jeg bryder mig om det da regningen i sidste ende ender hos forbrugeren/kunden, Uden at man for noget for de ekstra penge det koster, personlig er jeg sikker på at forklaringen på feks. Omega's prisstigning i de senere år også skal findes her. Så kan ikke sige at jeg er overrasket, Bare endnu en grund til ikke at købe urene sprit nye. Yoshikazu Akahane. 28/+50.
21-12-2013, 11:49 PM
Stensbjerg Skrev:Bare endnu en grund til ikke at købe urene sprit nye. Men uden ny-salg heller intet brugt-salg Med venlig hilsen
Henrik Graae Visse Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
21-12-2013, 11:58 PM
Tvivler på at der bliver solgt færre Omega'er fremover.
|
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|