Chronograf - Deep Sea JLC
Borgbjerg Skrev:Icon_thistreadis

Icon_e_wink

Modtaget!! så måtte jeg lige op på hesten og få styr på det med billeder på tråden ; )
Svar
cfnissen Skrev:
LAURITZEN1968 Skrev:?..

Nu er Deep Sea Chronografen så kommet ind i mit liv og jeg er begyndt at søge lidt rund på nettet, for at blive lidt klogere på værket og chronograf værker generelt. Har allerede fundet meget spændende og brugbar viden her på dette fine forum. Kunne dog godt tænke mig, om der var nogen, der kunne sige noget mere specifikt om JLC værker generelt og måske direkte om Deep Sea chronografværket?

Desuden kunne jeg godt tænke mig at høre jeres holdning til, om det er ok at lade chronografen løbe konstant? Jeg kan godt have lyst til det, da jeg synes det giver et mere "levende" udtryk når man kigger på uret - og så er det pænt når start/stop komplikationen under logoet står rød/hvid ; )

Ser frem til nogle, som altid, kloge og let nørdede input.

Mvh
M

Hej,

Jeg har en Deep Sea, dog ikke chrono udgaven, men den blot med alarm, i Europa udgaven. Fantastisk smukt ur med flotte linier, bærekomfort i særklasse osv.

İmage

Særligt fra siden ser man de flotte linier og en nydelig finish

İmage

Her er en link til en artikel om chrono modellem, de forskellige udgaver af den (metal/keramik, vintage-look/moderne look). I artiklen er der flere links at følge.

[url]"http://jlc.watchprosite.com/?show=forumpostf&fi=2&pi=5839103&ti=848128&s=0" onclick="window.open(this.href);return false;">http://jlc.watchprosite.com/?show=forum ... 848128&s=0[/url]

Den er skrevet af Nicholas, som er moderator på JLC-foraet på den hjemmeside. Han er big time JLC fan, ved alt om JLC, har en sindssyg samling og er i øvrigt supersjov, smågal franskmand.

Claus

Hej Claus.

Tak for dit svar og pics.

Har brugt nogle timer på watchprosite - fantastisk forum jeg ikke kendte i forvejen.

Har virkelig fået uddybet min viden om JLC og ikke mindst Deep Sea ; )

Mvh Morten
Svar
Hej Morten,

Det var godt at høre. Mange gange ved de mere på det forum end de JLC folk man møder rundt omkring. Og Nicholas er enormt god til hele tiden at skrive artikler om nyheder, historiske baggrunde for de enkelte modeller mv.

Der er et andet godt forum, som du måske kender. Timezone.com. JLC moderatoren dér hedder Howard, med 'skærmnavnet' boa. Han er også utroligt vidende og meget hjælpsom når folk har spørgsmål. Han skriver ikke så mange artikler som Nicholas, men til gengæld laver han ur-arrangementer her i USA :-)

Og selve uret er nu heller ikke dårligt. Stort tillykke med det!

Claus

Svar
Prøvede denne "tribute to deep sea" hos Bo alias Kongen forleden, hold op kunne godt :)

İmage

Sent from my iPhone using Tapatalk 2
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)