To do or not to do?
Jeg er ved at "falde for" et ur, som jeg mange gange har forsvoret ikke var noget for mig Icon_flov
Hvis man læser gamle indlæg vil man kunne læse at jeg gang på gang har skrevet at jeg ikke synes om når urmærker
laver link til andre fabrikanter eller lign.

GP og Ferrari - Panerai og Ferrari - JLC og Navi Seal - Breitling og Bentley - Omega og James Bond - IWC og Top Gun osv. osv.

Men alligevel bliver jeg ved med at vende tilbage til et af dem. Jeg har kigget på det utallige gange, men afskrevet det hver
gang pga. linket. Jeg synes det er et superflot ur, med alle de kvaliteter jeg værdsætter. Efter hr. holm fik sit JLC Navy Seal
blev min interesse vakt igen, selv om at jeg havde presset mig selv til at afskrive det. Non chrono versionen er et fantastisk
ur, og er et af få som tiltaler mig på alle områder og linket til Navy Seal er det eneste som har afholdt mig frem til nu.

İmage

Nu har jeg så kontakt til en som vil sælge et til en rigtig godt pris og så står jeg jo i suppedasen Icon_e_biggrin1
Kan jeg leve med Linket til Navy Seal? Heldigvis præger uret ikke synligt præg af det, da kun bagkassenen er mærket og det ses
jo ikke når uret bæres.

İmage

Havde det stået på skive, glas, eller kasse (synligt) havde det været helt udelukket, men det gør det jo
ikke. Selve uret er som nævnt et af få, der hakker alle mine ønsker af.

Perfekt størrelse til mig (42mm)
Matsort lünette
Superflot skive layout
Lækkert inhouse værk (caliber 899)
Sporty ur som vil være et perfekt suplement til mit 15400
På ingen måde redundant ifht. mit 15400

Faktisk kan ikke finde nogle fejl ved uret, ud over den mærkning på bagkassen. Er det mig der "overreagerer" ifht. til dette, eller?
Jeg kan mærke på mig selv at jeg overvejer dette mere end jeg plejer, når jeg falder over et ur jeg synes om. Og jeg må blankt
indrømme/erkende at jeg også tænker gensalg ind over. Og netop gensalg tror jeg er rigtig svært, så køber jeg uret vil jeg nok
skulle være mere afklaret end jeg normalt er når jeg køber de mere salgsbare varer.

Som i nok kan fornemme er jeg meget i tvivl, hvilket også er grunden til dette indlæg. Input som kan inspirere eller hjælpe mig til
en afklaring modtages med kyshånd. Det skal også nævnes at jeg er nød til at sende mit 5513 videre i systemmet for at skrabe nok
sammen til indkøbet.

Billederne i dette indlæg er snuppet fra et review, som jeg har fundet her [url]"http://www.thedivewatchconnection.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=16251" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.thedivewatchconnection.com/f ... =5&t=16251[/url]
Et godt et, med en masse god information.

Uret skal ses som et suplement til mit 15400 og som nævnt vil mit eneste Rolex ryge til fordel for det.
Alle input modtages med kyshånd.
Svar
Det skal da prøves Kim. Det er da bare om at komme afsted Icon_cool
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Hej Kim,

Go for it!, den jlc er superfed og et perfekt suplement til din 15400. Som du selv skriver er det rimelig diskret med en navy seals gravering på bagsiden. Med hensyn til gensalg behøver du vel ikke være så bekymret hvis du kan lande det til den rigtige pris må det også kunne sælges igen, hvis jeg har råd kan du sælge det til mig når det skal videre Icon_e_wink
Mvh
Morten
Svar
Troede ikke jeg ville sige det, men jeg er mere til den klassiske Rolly. :)

Du siger selv, at du er til de mindre ure... Og hvis man kigger på resten af din samling og hvad retning din samling er gået, så ville dette efter min mening være et skridt i den forkerte retning - derved tror jeg at du ret hurtigt vil fortryde det.

Men når det er sagt, så er JLC'en et mega fedt ur.
Hva så om den har en kobling til Navy Seal... Så længe det ikke står med store bogstaver på skiven så går det nok! :)

//Berg
Svar
Det ur tager så meget kegler - enkelt, tool, heavy-duty (mere end din Sub) og ikke noget ret mange render rundt med
En Sub kan man altid finde igen, og kan du få det til en god pris ville jeg springe ud i det
Anders 

Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
Svar
Ud over kanten Kim Icon_e_wink
personlig syntes jeg det er deres fedeste diver på markedet pt,og når først man har JLC feberen er der intet at gøre. Icon_cool

Time to own a real watch. Icon_e_wink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Nu har det jo sneget sig lidt ind på dig allerede.
Så du bliver nok nødt til at prøve det.
Og så har jeg jo set dig svømme og dykke i en pool, så du kan sagtens leve med det der navy seal mærke Icon_e_biggrin1
Men at du skal undvære din Rolex...det kommer til at gøre ondt Icon_e_wink
Mvh Palle
Svar
Jeg ville klart vælge uret fra JLC, da det har mere at byde ift. dit Rolex - set ift. værk og finish. Pdas. har Rolex en større signalværdi blandt ikke-kendere, hvilket også er et af de primære årsager til at den kan sælges nemmere end JLC. Og som Berg ganske rigtigt har fremhævet, da lader du til at foretrække de mindre, feminine størrelser. Icon_e_wink

Jeg ville personligt gå efter uret fra JLC, hvis det er ref. 5513 fra Rolex som er modstanderen. Udfaldet af min bedømmelse vil sandsynligvis havde været den samme, hvis modstanderen var et Rolex DeepSea, selvom lænken på det ur er ganske lækkert, især ift. den gamle generation.

En ting er dog sikkert - du bliver ikke skuffet over det ur. Jeg har prøvet den samt flere af dets søskende og det har været positivt hver gang.
Svar
Faurschou Skrev:Og som Berg ganske rigtigt har fremhævet, da lader du til at foretrække de mindre, feminine størrelser. Icon_e_wink
Netop derfor denne version tiltaler mig med sine "kun" 42mm. ifht. mange af de andre som er noget større Icon_e_wink

Sendt via Tapatalk
Svar
Mange overvejelser pro et contra er lig med større sandsynlighed for at uret bliver solgt igen. Lad det ligge og find et ur du ikke kan lade være med at købe. JLC gensalgsværdi er ovenikøbet elendig.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)