11-12-2011, 01:34 PM
Jeg er enig med Stensbjerg. JLC er definitivt "high end". Måskje ikke blandt de 3-4 såkalte store, men alikevel high end. Kun inhouse verk, i motsetning til IWC.
|
High-end ?
|
|
11-12-2011, 01:34 PM
Jeg er enig med Stensbjerg. JLC er definitivt "high end". Måskje ikke blandt de 3-4 såkalte store, men alikevel high end. Kun inhouse verk, i motsetning til IWC.
11-12-2011, 08:29 PM
High end is a vague description.Patek VC AP etc have all used the know how of JLC to build their reputations in the past.Today are we talking about invention or finish? A great deal of it is bullshit.Patek like Rolex have manipulated the used watch market to help their image and sales.There are quite a few brands out there now that make Patek and VC look like second grade.IWC have made more watchmaking advances than PP-VC-AP and their great complications are far more advanced than most brands.The same can be said about JLC.I think most people in the old days thought High end was the finishing work done on a PP-AP etc.If you read Walt Odetts piece on VC and what they are today you are getting near the truth.PP use chemical polishing today. That would have been unthinkable 30 years ago.But the shortage of trained watchmakers forced them to cut corners.Two years ago i was talking to a watchmaker who sold Lang & PP watches.I asked him what is the best finish? He replied that Lang is the only factory made watch that is really hand polished and finished.If we forget for one minute about image there are lots of brands that deserve the label High End
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
14-12-2011, 03:57 AM
Hej
Når jeg skriver high-end mærke, er det jo ikke helt det samme som når nogen laver et high-end ur, for der er kun 3 urmærker der både har historien og high-end ure, og der iblandt er JLC ikke, men jeg er selv meget glad for JLC, men det får bare ikke dem op i den kategori selvom de laver high-end værker. MVH Peter
14-12-2011, 07:00 AM
Jeg går ikke ud fra det er på historie siden at JLC ikke er et high-end mærke in your book peter,
for deres historie som du helt sikkert er klar over er min. lige så flot som de tre stores hvis ikke flottere. Så det må næsten være på selve ur fronten er det fordi deres entry modeller koster noget mindre end de 3 andres eller er det fordi du ikke anser deres entry værker for high-end kunne være noget helt tredie Yoshikazu Akahane. 28/+50.
16-12-2011, 02:46 AM
Hej Stensbjerg
Deres historie er da meget spændende, og iøvrigt også mere spændende end de tre store, men så er det bare at de tre store kun har lavet high-end ure, og ikke andet, så de har en historie der går meget lang tilbage kun med urproduktion, hvorimod Jaeger Le Coultre er to mærker der er lagt sammen, et godt eksempel er Jaeger instrumenter som kommer fra samme koncern, som har lavet speedometre til for eksempel Peugeot, og de er langt fra high-end, de har også lavet bordure med Jaeger navnet på, jeg har nemlig selv et til at stå i min stue, som er udformet som en lygtepæl fra Paris, og det samme ur findes med hele navnet Jaeger Le Coultre på, og det finder jeg ikke helt high-end, men når vi taler bordure er de da bare topdollar, men desværre langtfra hvad Patek Philippe kan præstere på den front, og deres entry level modeller har da superfede værker men deres urkasser lever slet ikke op til hvad de andre kan præstere, for eksempel er drejekransen på deres navy seals modeller ikke noget at skrive hjem om, men tager vi for eksempel lænken på dit Master Compressor Memovox, er den da klasser lækrere end den lænke der sidder på Patek Philippe Nautilus, for den er ikke opdateret siden halvfjerdserne, og med hensyn til din Jaeger Le Coultre kunne de nu godt have skjult glaspakningen, så man ikke kunne have st en nylonring rundt omkring glasset, og for ikke at putte alt for meget malurt i bægeret, er jeg selv helt vild med det ur, og jeg har selv ejet et der var identisk med dit, som jeg solgte til en god ven, jeg håber at det giver svar på dine spørgsmål, men ellers skriv igen for vi bliver nok enige på et tidspunkt. MVH Peter
16-12-2011, 07:25 AM
Vi er nok ikke så langt fra hinanden Peter
jeg mener bare ikke at fordi der står Jaeger på et speedometer i en fransk bil (sjovt den vej betegnes ellers som et + i Breitlings historie) eller at navnet optræder på en lygtepæl (gad vide om Hublot urene på Old Trafford er highend) eller andre uden for hængende mærke ure jeg tvivler på det uanset hvad de hedder gør at deres armbånds ur ikke er highend,så der er vi bare uenige. Med hensyn til drejekransen og lænken er vi helt enige pakningen kunne godt være skjult men jeg slår åbenbart ikke så hårdt ned på det som dig Yoshikazu Akahane. 28/+50.
16-12-2011, 10:32 AM
Peter Skrev:Hej I min vurdering er den ''store trio'' forældet, da der findes firmaer som kan leve op til den høje standard hos dem. Desuden findes der også nogle firmaer som overgår den ''store trio''. Lad os starte med at tage hul på det firma, der kan leve op til de høje standarder hos den ''store trio''. Jaeger LeCoultre har bl.a. haft en finger i spillet hos Patek Philippe og Audemars Piguet. Jaeger LeCoultre har efter min vurdering et af de mest alsidige kollektioner overhovedet, da der findes et ur til enhver lejlighed - alt fra det ekstreme til det fine. Audemars Piguet har stadigvæk til gode at rette op i deres kronografer fra RO og ROO linien, da man betaler kassen for bl.a. et kronografværk som ikke er inhouse. Og ellers er kronografværket i ROO ikke ligefrem kendt for at være en urmagers drøm. Desuden synes jeg at nogle af Patek Philippe's ''slogans'' er decideret platte, da man kan gøre et hvilket som helst ur til et arvestykke.''You never actually own a Patek Philippe. You merely look after it for the next generation''. Med hensyn til firmaer der overgår den ''store trio'' kan man jo f.eks. nævne A. Lange & Söhne, Blancpain og Greubel Forsey. I min vurdering overgår de klart den ''store trio'' hvad angår kvalitet for pengene.
16-12-2011, 01:17 PM
Kan kun sige at jeg er helt enig med dig Faurschou
det overrasker nok ikke nogle de laver nærmest alle slags ure og alle værker er inhouse,og uanset om vi kan lide det betyder det altså noget når vi snakker dyre ure, ellers fik det ikke den opmærksomhed både fra producenterne og forbrugerne. (min favorit reklame er den med JLCs værk kuffert og den alt sigende tekst nede under Kigger man kun på selv produktet er der mange nyere mærker bla Richard Mille som laver ure på et plan hvor den gamle trio slet slet ikke kan være med i dag ihvertfald efter mine begreber, jeg syntes også at der i trioen bliver brugt for meget tid og krudt på at fortælle deres historie om og om igen uden de viser noget helt nyt og friskt, men den er med til at sælge ure og at the end of the day er det hvad det hele handler om så det er vel ok de skal jo leve. Men jeg mener stadigvækl ikke at JLC får den respekt mærket fortjener mig bekendt er der ikke nogle af dem fra trioen der har vist sådan en skabe trang som JLC de seneste mange år men jeg kan tage fejl Yoshikazu Akahane. 28/+50.
18-12-2011, 04:10 AM
Hej Stensbjerg og Faurschou
Jeg er helt enig med at et Audemars Piquet ROO Chrono langtfra er high-end, da en lagkage chronograph hører til længere nede, og med hensyn til Richard Mille ligger deres kvalitet og komplikationer jo over de tre store, men de mangler bare historien, og min lygtepæl er et bordur i topkvalitet med Jaeger navnetrækket på så ikke helt at sammenligne med store ure på et stadion, men Jacob som du skrev er vi ikke helt uenige, det absolut eneste vi er uenige om er hvilken kategori hvori Jaeger Le Coultre befinder sig og der mener jeg at de befinder sig i toppen af den næstbedste kategori, og vi kan jo på et tidspunkt fortsætte vores snak over en kop øl og en cigaret, for så for vi nok sat det sidste på plads, og måske ender vi med at blive enige. MVH Peter
18-12-2011, 12:36 PM
Det lyder som en god ide peter
bare jeg må nøjes med en cigar Yoshikazu Akahane. 28/+50.
|
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|