Besat af ure - DR K 14 08 2014 kl. 21
jeg kender ikke KH og har aldrig mødt ham så det kan jeg ikke udtale mig om!

han har uden tvivl en lækker bunke ure! Icon_e_wink

@per - man kan vel stadig have en cool samling ure uden nogen rød tråd?

uden at sige at min samling på nogen måder er imponerende så er den i hvert fald bredt funderet og vel uden nogen form for rød tråd samlet set...

det vigtige for mig er om urene kommer på armen eller ej - ellers ryger de!

for mig ville netop eks. 50 ure af et bestemt mærke komplet indenfor en periode betyde at en del af dem ville ligge stille..

vh. jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
Citat:Det er de ure som har fascineret ham og talt til ham - og ikke så meget andet

Jeg kunne forestille mig, at det er den røde tråd i hans samling. Den røde tråd kan vel være at ramme så bredt som muligt.
Det vile da også være en smule ærgerligt at have et ur i samlingen, som man ikke synes godt om, men blot har fordi der skal være en rød tråd. I hvert fald hvis det er en brugsgenstand! Icon_e_wink

Hvordan han er som person, skal jeg ikke kunne udtale mig om, men alle har vel en opfattelse af en person, som er aktiv på de forskellige sociale medier. Inklusiv mig selv!
Svar
Jeg nød bestemt programmet og hans lækre ure.

Her, et par dage efter at have set programmet, er jeg dog lidt ærgerlig over den stemning programmet efterlader en med.

Ursamlere / nørder har åbenbart kassen og har midler til at smide flere 100 K efter brugte ure. Man skal bare lige spise havregryn et par dage.

Desuden mødes man HVER fredag i en lille lokal hyggebiks i indre by, hvor man helt afslappet sidder og nipper til rødvin imens man kigger på ens venners nye køb.

Det harmonerer sgu ikke helt med den virkelighed jeg møder hver dag. Icon_excuse

Men måske er det bare mig...

Dette er ikke skrevet med janteloven i baglommen. Den eksisterer ikke i min verden.
Mvh Kim 
Svar
Bare rolig - det er også langt fra min hverdag Icon_e_wink
Svar
Citat:Desuden mødes man HVER fredag i en lille lokal hyggebiks i indre by, hvor man helt afslappet sidder og nipper til rødvin imens man kigger på ens venners nye køb

Det gad jeg godt! Icon_e_biggrin1
Svar
Det gad jeg da også godt...

Men nogle almindelige mennekser har arbejde, børn, familie og tusind andre ting, der konstant kommer i vejen. Icon_excuse
Mvh Kim 
Svar
baun Skrev:Med de penge KH har investeret kunne der være en virkelig unik samling af fx "Rolex Vintage" eller noget andet, men jeg hører ham ikke tale om det og derfor tror jeg måske John rammer rigtigt: Det er de ure som har fascineret ham og talt til ham - og ikke så meget andet - eller?

vh Baun

Uden at kende mandens samlemønster giver jeg dig ret i at der ikke er én vej eller rød tråd, og derfor er det vel det vi ofte har betegnet en samling ure mere end en ursamling? Icon_e_wink Uden at kunne tale på Kristians vegne, så er jeg ret sikker på han følger samme mønster som flertallet, nemlig bare køber det der falder ham ind og han gider gå med. Umiddelbart er det jo også mere vejen frem at følge sit urhjerte frem for at "låse" sig fast i en specifik retning med mindre det er den vej ens ur-hjerte trækker en, som det har været tilfældet med dig Baun?

Jeg har selv forsøgt at gå samlervejen og have en rød tråd, hvor jeg på et tidspunkt havde 4 forskellige røde Subs og ca. 15 vintage Rolex modeller. Det var da ganske fedt, men problemet var at der var for lidt adspredelse i urene når de kom på armen. De fleste af os har da heldigvis det ønske at uret spiller på armen frem for i bankboksen Icon_e_wink Med det prisskilt mange ure har, har man ikke råd til at køre kvantitets-samlerstilen desværre Icon_mad

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
Selvfølgelig har jeg fulgt mit hjerte. Det gør vi nok alle. Og helt sikker alle samlere. Der er jo ikke noget andet i det end hjertet Icon_e_surprised

Vi lægger måske også et par begrænsninger ind af den ene eller anden art. Nu kan man sige at Vintage Omega giver et meget stor spillerum mht. både pris, stil, hvor unikt det er, type og meget mere. Der er jo ganske langt fra Ploprof til Constellation Pie Pan i guld. Så man behøver ikke gå over i andre mærker for at få en given type i samlingen - eller hvad skulle det være? Minutrepetion - ville jeg nok ikke savne, men ellers?

Men jeg kan da sagtens se det dejlige i mange, mange andre ure end Omega, blot er det Vintage Omega jeg samler. Icon_e_biggrin1

Men jeg er da bestemt imponeret af CH's samling også. Helt sikkert. Det er jeg vist egentlig også af mange af de andre samlinger som folk her på forum ejer. Dybt imponeret endda. Men der er lidt mere samling over de fleste af dem så vidt jeg kan bedømme - uden at det er meget stramt. Kurt Brøndum, Camaro, TDN, JK, Loncar, og mange flere som jeg ikke lige husker navnet på nu... Peter Halses..

vh baun
Svar
Han vil altid dele vandene. Har mødt ham en del gange og han er helt fin. Tror dog også han har ændret sig og ja det bliver lidt for fis fornem til mig, men fred være med det.

Men sådan har jeg det med mange ting. Herinde får de billige ure heller ikke så meget opmærksomhed som de dyre, så det er vel lidt det samme. Faktisk en af de grunde til jeg ikke er så aktiv længere. Men vi er alle forskellige og heldigvis lever vi i en verden hvor alle kan være med, vi skal bare finde det rigtige sted at stå.
Svar
Black Seal Skrev:Han vil altid dele vandene. Har mødt ham en del gange og han er helt fin. Tror dog også han har ændret sig og ja det bliver lidt for fis fornem til mig, men fred være med det.

Men sådan har jeg det med mange ting. Herinde får de billige ure heller ikke så meget opmærksomhed som de dyre, så det er vel lidt det samme. Faktisk en af de grunde til jeg ikke er så aktiv længere. Men vi er alle forskellige og heldigvis lever vi i en verden hvor alle kan være med, vi skal bare finde det rigtige sted at stå.

Icon_+1
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)