Love/Hate - Omega
I sidste uge lavede jeg en tråd som en del af et tilbagevendende tema, nemlig en række af tråde, hvor vi alle kan fortælle lidt om hvad vi synes om, eller ikke synes om ved forskellige mærker. Vi startede med Rolex (se tråden her) og i den kommende uge tager vi det næste mærke som ligger i toppen af de mest kendte i DK - nemlig Omega.

Så kom frisk med for/imod (efter jeres mening)

Efter min mening er Omega et interessant mærke som virkelig sparker r.. for tiden og med flere klassikere under bæltet. Deres relanceringer af tidligere ure som f.eks SM300 er noget jeg generelt synes ret godt om, jeg er vild med deres nye ure som bla. Dark Side Of The Moon og med tiltag som deres nye inhouse værker med Co-Axial og Si14 silicium balancefjeder er de også fornuftigt med ifht. tekniske løsninger. Ydermere tilbyder de noget for de fleste og på vintage siden er der virkelig meget at tage fat på hvis det fanger en.

På den negative side (for mig) finder jeg, at de ure jeg tidligere har ejet fra dem efter en kort periode har kedet mig lidt og jeg synes de lige har manglet det sidste for at fange mig på den lange bane. Det er de dog ved at ændre radikalt på Icon_razz Derudover har der været mange rygter om kvalitetsproblemer med de første værker med Co-Axial (for nogle år siden) men jeg har ikke personligt haft nogle negative oplevelser. Så for mig klart et mærke som bliver mere og mere interessant og et som snart kommer i min kasse igen.
Svar
Omega er for mig ur verdens svar på en Opel.

Et gennemprøvet godt gedigent produkt som dog ikke blæser dine sokker af på nogen måde,
Hvilke så opfattes som kedelig af nogen.

Der er helt sikkert et par af deres ure jeg godt kunne finde på at købe,
Men Generelt er de dog for mig et af de mærker hvor markedtings afdelingen har fået for stort budget/magt.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Der er for mig ingen tvivl om, at det var Omega, der præsenterede de mest spændende nyheder på den seneste Baselmesse. Mærket er i dag langt fra det måske lidt bedstefaragtige image, det havde tidligere. Vi skal også lige huske, at alle tiders mest berømte armbåndsur (Speedmasteren) er lavet af Omega.
I min familie var Omega, det man skulle have. Driftsikker kvalitet gennem generationer.
JK
Her er mine Omega ure:
İmage
Morfars lommeur, min fars Seamaster De Ville og mit eget første ur.
İmage
En upoleret Speedmaster pre moon med cal. 321 (ref. 145.012 fra 1968)
İmage
Marine Chronometer ref. ST 398.0832 fra 1976
Svar
Elsker elsker elsker deres design og historie, hader at de ikke er ambitiøse nok.
Svar
Igen en god lejlighed til at udfordre sin egen vanetænkning. Umiddelbart har jeg det som Jakob...

Stensbjerg Skrev:Omega er for mig ur verdens svar på en Opel.

Et gennemprøvet godt gedigent produkt som dog ikke blæser dine sokker af på nogen måde,

Og så kommer der lige lidt flere nuancer på når skråen lige bliver vendt.

Love
- Speedmaster, uret og historien
- Solide, no-nonsense ure
- En overraskende stor kollektion (når man fx. besøger deres flagship på 5th Avenue)
- Rimeligt forhold mellem pris og værdi (set fra min lænestol)
- Koblingen til 'morfar' - han var nu meget cool Icon_e_wink

Hate
- Deres tendens til at voldtage begrebet Ltd. Edition, f.eks 1957 stk. Speedmaster eller 10.007 James Bond ure - uanset hvor 'sjovt' det må have været i Marketingafdelingen
- Deres annoncer

Har jeg et Omega? Nææææ, ikke endnu. Men en dag kommer der måske en god Speedmaster forbI...

Claus

Svar
Glem det Claus med dine ure ville man aldrig fået gået med det Icon_cool Icon_e_wink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Det er et mærke som alle kender og som rykker på mange fronter i øjeblikket.... Detsværre er det ikke et mærke der "tænder" mig. PO'erne har aldrig sagt mig noget, ej heller Seamaster's efter 2254 modellerne.... Speedmaster er superfed, men heller ikke et ur jeg kunne se mig selv eje. Af deres ure er der faktisk kun ét jeg rigtig er pjattet med og det er deres nye Aqua Terra DayDate og Annual Calendar med blå skive....

Elsker: Aqua Terra og Nicholas Hayek for at redde urindustrien gennem quartz krisen

Hader: ikke rigtig noget.... Det er bare ikke noget der gør noget voldsomt for mig
Svar
Hader: at holde styr på alle de referencer

Elsker: at de betaler min løn hver måned Icon_e_smile
Svar
Reference numrene er altså også lange - nummeret på DSOTM er 311.92.44.51.01.003 Icon_e_confused
Svar
Vi har lige været et smut i Hamburg, og der blev kigget lidt vinduer ved de mange urbutikker i byen.

Det eneste ur, som min kære hustru fandt spændende, var det ny Omega Speedmaster Mark II med orange visere og markeringer.

Vil vil give hende ret. Det var meget lækkert.

Forøvrigt var alle ure udstyrede med prisskilt.

Det er desværre meget sjældent i Danmark.

Gør din lokale urhandler opmærksom på, at der skal være tydeligt prisskilt på varerne.

/

Kristen
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)