27-12-2011, 07:16 AM
AL2O3 Skrev:Stensbjerg Skrev:Flotte billeder![]()
dog syntes jeg dem af MMeren lige er en tand smukkere![]()
det er på alle måder et klasse ur og jeg er godt nok ked af mit skal afsted igen.
Du skal have sådan en MMeren Kim
som jeg sagde tidligere den POer er glemt i løbet af 14 dage.
Jeg giver dig helt ret, MarineMaster 300'eren har virkelig udseendet med sig. Men hvis man er besat af detaljer, som jeg uheldigvis er, så mangler den bare en tand for at komme op på siden af en Planet Ocean.
Når det er sagt, så er jeg stadig kæmpe fan af MarineMaster 300'eren, hvis Seiko dog bare lige havde ...
Jeg kan bestemt også godt lide detaljer og der er masser af dem på MMeren f.eks alu visere og dato hjul
men det der faktisk tiltrækker mig mest ved uret er at det er så no nonsen,det har det helt klassiske diver/tool design og der er intet unødvendigt pynt
som fancy farver eller andet smidt ud over uret,men jeg mener faktisk at det først er når man læser om urets teknisk data at man forstår hvilke klasse ur der
her er tale om f.eks værket som jeg personlig mener er meget bedre value end POerens ETA løsning,samt Seiko geniale måde at løse helium ventil spørgsmålet,
det ur sætter simpelhen alle andre til vægs i prisgruppen
Man skal også forstå at MMeren i design ligger op ad de forrige MM modeller og at der er tale om et brugsur ikke et cafeur,
jeg mener at selve Seiko syn på et tool ur skinner så tydeligt igennem på MMeren og det er lige fra selve uret og til den måde det er pakket ind på,
de køre altså ikke med store tunge (og dyre) trækasser med lækkert indtræk det er helt sikkert
Yoshikazu Akahane. 28/+50.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)