Winder?
MikaelHansen Skrev:
AndersCN Skrev:Hej,

Tak for jeres input. Jeg tror nu godt, at jeg ville kunne klare mig uden. Egentlig er det jo også lidt absurd med en winder; Vi køber vel et mekanisk ur, bl.a. fordi vi er facineret af at være uafhængige af batteriets levetid, som i et quartz-ur... Men så bruger vi til gengæld støm på en "respirator" for at holde dem i live.. Icon_e_confused

mvh,
Anders

Dem af os som er så heldige at have mere end 1 ur og som løbende holder af at skifte, slipper med en winder for, konstant at skulle stille uret på ny, skifte dato osv. Så en winder er en meget brugbar anskaffelse Icon_e_biggrin
Ja hvis ikke man er så fjollet art måske have rigtige vintage ure (ikke kun de dyre) som en slags hobby, så kan måske skal have gang i 40 winders for at holde dem alle igang.
Jeg hører til skolen som klart mener at al mekanisk slid er slid, og det vil sige at det er langt bedre at lade uret gå i stå og ligge uden bevægelse i perioder. Det tror jeg også de fleste urmager skoler holder med om, men hvem ved.
At det kan være godt en gang imellem at sætte dem igang og lade dem løbe lidt er sikkert rigtigt, men slid er slid, på lejer og alt andet, og selv om de bedste kunne gå i 80 år i træk uden problem, så slider de mekaniske bevægelser helt givet på lejerne.
Lev vel uden winders, med mindre du har et eller to ure som du hele tiden vil skifte mellem, og ikke vil skulle stille dato på hver gang
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Winder? - af AndersCN - 17-11-2004, 01:14 AM
Re: Winder? - af G?st - 17-11-2004, 04:58 PM
winder - af klaus - 17-11-2004, 07:20 PM
Re: Winder? - af MikaelHansen - 17-11-2004, 08:59 PM
Der er stor forskel på winders. - af Jacob H - 22-11-2004, 02:29 AM
Winder.. - af AndersCN - 27-11-2004, 06:52 PM
Re: Winder.. - af MikaelHansen - 27-11-2004, 08:24 PM
Re: Winder.. - af hannover_dk - 29-11-2004, 12:19 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)