29-11-2004, 06:45 PM
Han er ikke særlig gammel (under 30 hvis jeg husker rigtigt) og har prøvet en hel del allerede. I følge ham selv har han arbejdet som deputy i USA, hvilket har kostet han en dom for at udgive sig en repræsentant for en off. politimyndighed. Han har deltaget i forskellige spektakulære fundraising events bl.a. div. i maratonløb og han plejer omgang med en af vendens mest ekstreme eventyrer - den engelske R Fiennes, der bestiger bjerge og vandre alene over sydpolen etc.Om hans urer kan ma sige, at der ofres en hel del på test og kvalitetskontrol. Han har for ca. ½ år siden ændret forretningsstrategi og går nu efter et lang mere pengestærkt publikum (med de samme urer)!!! Dette har betydet at et ur til 12-1500 USD er steget til mere end det dobbelte!!! - hvilket værket slet ikke kan retfærdiggøre. På den anden siden så er der jo massevis af dyre ure på markedet, som er prissat ud fra andre parametre end kvalitet - fx. efter hvad markedsføringsafdelingerne kan få kunderne til at "hoppe på". Her er det nærliggende at nævne mærker som Breitling, Rolex, Tag Heuer osv.
Koboldts seneste kreation er et nyt dykkerur kaldet Seal. Det er dog prissat som de "gamle" modeller dvs. under 1500 USD og ser egentlig meget fornuftigt ud. Dog vil jeg personligt mene, at der stadig er 3-400 USD for dyrt og helt uden for konkurrencen når man taget momsen med i betragtning.
Mvh Jacob H
Koboldts seneste kreation er et nyt dykkerur kaldet Seal. Det er dog prissat som de "gamle" modeller dvs. under 1500 USD og ser egentlig meget fornuftigt ud. Dog vil jeg personligt mene, at der stadig er 3-400 USD for dyrt og helt uden for konkurrencen når man taget momsen med i betragtning.
Mvh Jacob H
![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)