19-12-2005, 05:05 AM
Lars Skrev:Ja OG..........
Det er jo typisk for de danske forbrugere, de går i nogle meget små sko der må klemme så forfærdeligt. Eller og så forstår de bare ikke hvordan samfundet virker.
De vil have stort udvalg, men ikke betale en skid for det, eller for den ellers fine service de normalt får................Lars
Sikke dog en besynderlig logik. Når en forbruger vil spare penge går altså han i for små sko, eller også forstår han ikke hvordan samfundet virker!
For mig at se er det almindelig sund fornuft at handle billigt i stedet for dyrt. Desværre tillader det opskruede prisniveau her i landet ikke, at jeg betaler mere for en vare end, hvad den kan fås for i den billigste forretning. Hvis den forretning ligger på den anden side af grænsen er det fint med mig.
Det er de høje priser, der forårsager import af billig arbejdskaft, grænsehandel og sort arbejde. Så enkelt er det. Løsningen på dette er ikke at sætte priserne op men ned, men det er der stadig mange der ikke vil - heller ikke i urbranchen, men det virker - se blot på fx. Netto eller de billige udenlandske urforhandlere.
MVH JACOB H
![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)