19-12-2005, 08:06 AM
Jeg har min tvivl om at DU ville købe dit ur hos en diskont urhandler, hvor skulle du så få din lænke passet til, nååå jo hos urmageren. Kør den så helt ud til kanten, der findes ikke en urmager der gør dette for et ur der ikke er købt i den pågældende butik. Uha uha sikken et ramaskrig, nu er problemet jo da heldigvis ikke så længt væk, jeg vil tro om en generation eller to findes der ikke en urmager i Danmark, som vi kender det idag. Så må vi jo se om din teori holder, det tror jeg næppe, men bliver spændende at se. Jeg når nok at se urmagerskolen lukke, det er de jo begyndt at snakke om. Gad vide hvem der så skal reparere de rigtige ure, jo, jo, så skal de sendes til fabrikkerne med en leveringstid på optil 6-12 mdr, for de kan jo heller ikke få urmagere.
Jeg er da glad for jeg kan lave mine selv. Det bliver sg.... en dejlig pension jeg går imøde.
Hyg dig Jacob H, for det her fører da ikke til noget, du vil ikke se hvordan systemet fungerer. Du tror bare det er billigt så er der omsætning og så kan man leve af den. "Og det er jo sundfornuft", ja og døen for urene.
Prøv at se hvor tit der ikke allerede nu bliver efterlyst hvor skal jeg gå hen med mit ur for at få det repareret, det er jo nemt hen om hjørnet ved den lokale urmager, næ for han er der ikke mere, eller og så er det kun en urhandler, der ikke har værksted.
Så hyg dig, jeg slutter tråden nu.
Glædelig jul alle sammen
Lars
Jeg er da glad for jeg kan lave mine selv. Det bliver sg.... en dejlig pension jeg går imøde.
Hyg dig Jacob H, for det her fører da ikke til noget, du vil ikke se hvordan systemet fungerer. Du tror bare det er billigt så er der omsætning og så kan man leve af den. "Og det er jo sundfornuft", ja og døen for urene.
Prøv at se hvor tit der ikke allerede nu bliver efterlyst hvor skal jeg gå hen med mit ur for at få det repareret, det er jo nemt hen om hjørnet ved den lokale urmager, næ for han er der ikke mere, eller og så er det kun en urhandler, der ikke har værksted.
Så hyg dig, jeg slutter tråden nu.
Glædelig jul alle sammen
Lars

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)