Urforum.dk
Lohse Skrev:To "bøvser" fra min side...

1.
Citat:Peder guld er guld
...??????!?!?!?... lyder som en dårlig Laurtiz.com påstand

Jeg kan ikke se noget som helst at bøvse over i Bjarnes bemærkning om at guld er guld - han skriver derved, at man ikke i en auktionsbetegnelse skal kalde et forgyldt ur for GULD, det skal man forbeholde til massive guld ure (og så bør man naturligvis skrive om det er 14 eller 18 K, men guld duer ikke som betegnelse for et forgyldt.

Jeg synes det er strålende med en auktion som adskiller fra en del andre ved at der er krav om at uret er certificeret af en urmager. Jeg foreslå at man på auktionens nummer kan se hvilken urmager der har sagt god for uret.
Jeg forestiller mig på sigt, at urmangere som skal deltage i en certificerings ordning vil have penge for det, hvis man skal kunne sige det er dem der har sagt god for det - og det må vel være skriftligt i en eler anden form (auktionen er jo en slags konkurrence for dem). Det var godt hvis auktionen til det formål havde en meget enkel formular hvor urmageren kunne skrive OK for en beskrivelse, en slags certificering.

Hvis ordningen skal fungere, skal man så sikre at certificat hænger sammen med uret - serienummer eller lignende, ellers varer det ikke så længe før nogen sælger et Omega med et certificat som hører til et andet ur, eller efter uret har fået en ny uoriginal krone, så certificat bør hænge sammen med uret, og være at nyere dato i forhold til auktionens afholdelse. Det er afgørende for auktionen, at der ikke bliver sat spørgsmålstegn ved den, i forhold til så mange andre auktioner, unike urmager godkendelse.

Det med at urmangerne nok skal have noget for det, ved jeg ikke om man har tænkt at tage højde for fra auktionens side, f.eks ved at afsætte enten et fast beløb eller en %del af summen - som kunne komme fra sælger gebyret - til de pågældende urmagere, for at kunne drive den funktion - uden at sælger hver gang skal ud i en diskution om hvordan han skal dokumentere urets ægtheds test?

Derudover har jeg ingen bemærkning til salærene. Er de for høje, blir der ingen handel, så det vil være selvregulerende, og der er jo ingen der kan hindre at auktionen hen ad vejen regulerer den faktor, enten ved at hæve eller sænke, og det kan også være de to andele for sælger og køber skal være forskellige, men lad tiden vise det.
Initativet er interesant og det kan meget vel for køber være hele gebyret værd, at der er en eller anden godkendelse fra en kvalificeret urmager

godt nytår, og held og lykke med sagen John Hannover
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Urforum.dk - af Bjarne - 26-12-2005, 10:04 PM
[Intet emne] - af klaus - 27-12-2005, 07:18 PM
[Intet emne] - af Peder_phpbb3_import15712 - 27-12-2005, 09:41 PM
[Intet emne] - af Bjarne - 27-12-2005, 10:55 PM
[Intet emne] - af klaus - 27-12-2005, 11:12 PM
[Intet emne] - af Bjarne - 27-12-2005, 11:26 PM
[Intet emne] - af klaus - 28-12-2005, 01:00 AM
[Intet emne] - af Lohse - 28-12-2005, 01:06 AM
[Intet emne] - af klaus - 28-12-2005, 05:23 AM
Kom...... lad os brokke os ???? - af Roy - 28-12-2005, 12:02 PM
[Intet emne] - af hannover_dk - 28-12-2005, 02:21 PM
[Intet emne] - af Peter - 29-12-2005, 03:19 AM
[Intet emne] - af Peter - 30-12-2005, 04:06 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)