24-06-2006, 02:59 PM
Efter at have været langt langt omkring i ur-mærker, har jeg bevæget over i en anden klasse, ihvertilfælde rent prismæssigt. Jeg har idag erhvervet mig et Oris TT1 Diver 44mm. Fantastisk ur til prisen, 5800dkk. Det er visulet smukt, solidt og meget veludført kasse, skive og krone. Værket er ETA, som jo ligger alverdens ure i mange prisklasser. Og i forhold til de øvrige Rolex, Panerai, Omega, Breitling osv. jeg har haft, står det bestemt ikke tilbage. Slet ikke til prisen ! ( Rolex lidt udenfor, pga. manufaktur fra yderst til inderst )
Nå, men jeg forhørte mig også hos Freindsoforis.com, og det var da ikke overbevisende. Flere modeller var ikke lager, lev. slut Juli! Prisen var ikke så lav i forhold til de danske priser, som der tidligere er givet udtryk for. Det ovennævnte ur, skulle koste omregnet 4900DKK og så plus evt. moms og told. Så er det vist ikke nogen god forretning. Og jeg har ALDRIG undgået Moms og told, når jeg har købt i et ikke EU land... og det er sket adskellige gange.
Sluttelig vil jeg sige, at Hingelbergs service var fantastisk. Meget behagelig stemning og samtale og skulle jeg have fået et igennem tolden uden at betale, var de sidste kroner til Hingelberg givet godt ud.
Mvh.Guru13
Nå, men jeg forhørte mig også hos Freindsoforis.com, og det var da ikke overbevisende. Flere modeller var ikke lager, lev. slut Juli! Prisen var ikke så lav i forhold til de danske priser, som der tidligere er givet udtryk for. Det ovennævnte ur, skulle koste omregnet 4900DKK og så plus evt. moms og told. Så er det vist ikke nogen god forretning. Og jeg har ALDRIG undgået Moms og told, når jeg har købt i et ikke EU land... og det er sket adskellige gange.
Sluttelig vil jeg sige, at Hingelbergs service var fantastisk. Meget behagelig stemning og samtale og skulle jeg have fået et igennem tolden uden at betale, var de sidste kroner til Hingelberg givet godt ud.
Mvh.Guru13
Mvh
Guru13
kan aldrig være sikker."
Guru13
kan aldrig være sikker."

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)