23-09-2006, 09:49 PM
hrhansen Skrev:klaus Skrev:er et eta 2892 bedre end 2824?
er alt hvad eta laver bare noget hø?
Det er lidt noget fis når nogen bruger prisen på et (billigt) ETA råværk som argument for at et ur er noget hø. Urværkerne fås i flere[1] kvalitetsniveauer fra ETA og ur-producenten kan jo forfine værket bagefter hvis de vil.
dette er oz min pointe og eta-værkerne dukker altid jævnligt op her i forum og det er oz fint nok. der kommer jo flere og flere nye til.
jeg vil ikke gøre mig klog i omega eller iwc, men jeg læste et sted på nettet at omega får specielle eta-værker produceret, da de ikke er inhouse. det samme gælder vel for iwc, eller hvad?
men spørgsmålet gik på breitling og der er vel ingen tvivl om, at breitling modificerer deres værker - endda så meget, at de kan chronometercertificeres. efter 1998 er alle deres ure certificeret. superocean er med sikkerhed et godt og lækkert ur og da jeg selv er til guld istedetfor "blik", vil jeg mene, at du ikke gør noget forkert i at købe dette.
det sjove (i mine øjne) er nemlig at omega har et højere status herinde end breitling og har endda dets egen rubrik (har sikkert oz noget at gøre med at omega er mere udbredt end breitling). værkerne er stortset de samme og resten er vel bare smag og behag. alligevel dukker der altid de store diskussioner op, når breitling blir nævnt og det har jeg selvfølgelig selv lidt skyld i, da jeg selv er meget til breitling.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)