Tag Heuer - Aquaracer Automatic
Tak for begge jeres svar.
Det var utroligt rart at få en smule input, for jeg har ingen kammerater eller bekendte, der har forstand på ure, andet end at de kan sige, hvad synes er pænt eller ej.

Til GTwatch:
Jeg bor pt. i Hørsholm / Rungsted i Nordsjælland og studerer på DTU i Lyngby. Jeg har været inde i 3 forskellige urforretninger, men deres udvalg virker bare så tamt. Ofte har de kun nogle få modeller fra hvert mærke. Desuden er alle deres ure jo i montre, og jeg har det af en eller anden grund dårligt med at gå og bede om at prøve ure... særligt hvis jeg går med bagtanker om at finde uret et billigere sted.

Mht. den personlige service og vejledning... hvis jeg først har fundet et ur jeg vil have, det kunne fx være Tag Heuer Automatic. Hvad har jeg så brug for af service og vejledning andet end jeg højst sandsynligt kan læse mig til på fora lignende dette omkring pleje. Eventuel servicering af uret kan jeg jo sagtens få foretaget, selvom uret er købt andetsteds?

Til Mads:
Jeg er umiddelbart også endt med at falde over det Automatic ur. Det er pt. ikke selve prisforskellen der skilder mig fra at vælge det. Slet ikke hvis jeg køber i Tyskland eller USA, hvor prisforskellen reduceres væsentligt.

Mht. køb i Tyskland var mit spørgsmål også rettet mod generelt køb i Tyskland, altså om det er noget skidt eller om det er en god måde at spare penge på uden at frygte at købe katten i sækken.

Omega's Planet Ocean er et super flot ur, men jeg er jo ikke rigtig entusiast, og 22.000 kr. (eller billigere brugt/i udlandet) er mange mange penge at slæbe rundt på armen. Jeg tænker her på, om jeg vil være meget angst for at ødelægge uret, eller få det stjålet eller berøvet det.
Nu vil jeg ikke dele min privatøkonomi, men kan da sige, at det er ikke ligefrem fordi jeg skal gå og spare op for at købe et ur som dette, men penge er jo altid rare at have i overskud, og de kan bruges på meget andet mere "brugbart".

Jeg har bemærket, at der er et par Omega PA'ere til salg blandt andet her og andre steder. Men hvor skal jeg ellers kigge ure? Jeg har jo ikke forstand nok på ure til at vide om jeg bliver snydt ved et eventuelt ur-køb.
Svar

Beskeder i denne tråd
Tag Heuer - Aquaracer Automatic - af mhca - 30-09-2006, 09:52 AM
[Intet emne] - af mhca - 02-10-2006, 04:28 PM
Tag på opdagelse - af GTwatch - 02-10-2006, 08:32 PM
[Intet emne] - af Mads Gjødesen - 02-10-2006, 09:06 PM
[Intet emne] - af mhca - 02-10-2006, 09:38 PM
[Intet emne] - af GTwatch - 03-10-2006, 06:05 AM
Kort og godt - af baun - 03-10-2006, 10:41 AM
[Intet emne] - af KennyJ - 03-10-2006, 04:37 PM
[Intet emne] - af mhca - 03-10-2006, 08:38 PM
[Intet emne] - af Mads Gjødesen - 04-10-2006, 08:49 AM
[Intet emne] - af Peter - 05-10-2006, 02:27 AM
Omega Seamaster Planet Ocean (42 mm) - af mhca - 05-10-2006, 07:56 PM
[Intet emne] - af Peter - 06-10-2006, 02:07 AM
[Intet emne] - af mhca - 06-10-2006, 06:43 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)