03-10-2006, 08:38 PM
GTwatch Skrev:Bare det, at du er ved at blive ingeniør, gør dig allerede til et bedre menneske!![]()
Citat:1) Reklamationsretten (2 år) - skulle der være noget galt, er det lettere at håndtere fremfor at sende uret frem og tilbage mellem udlandet.
2) Din "lokale" urmager kan fortælle dig lidt om uret, værket og funktionerne (hvorledes og hvornår du kan stille tiden, dag/dato, etc.).
3) Du får lænken tilpasset med det samme - ellers skal du alligevel ned forbi din urmager, med mindre du besidder det rette værktøj.
4) Du kan bese uret for ridser og hakker.
5) Hvis du handler udenfor EU skal du tillægge moms.
Hvis jeg skulle købe i udlandet ville jeg købe et nyt ur. Siden skriver "Original Warranty & Instruction Booklet
2Year International Manufacturer's Warranty".
Med international warranty vil jeg vel kunne gå til en Tag Heuer forhandler og få dem til at tage sig af problemet, medmindre det selvfølgelig drejer sig om at jeg ikke har fået hvad jeg har bestilt. Men reklamationsretten er der vel stadig, eller misforstår jeg hvad reklamationsret og garanti går ud på?
Hvis jeg sparer 3500 kr. kan jeg nok overkomme at betale for at få justeret kæden.
Bese uret for ridser og hakker? Hvis det er nyt, bør jeg så være bekymret for dette?
Jeg tror i øvrigt at jeg vil tage min cykel med til Kbh. i uge 42 og cykle lidt rundt. Heldigvis har de lokale urhandlere her også både Omega Seamaster og Tag Heuer, desværre ikke Automatic modellen nogen af stederne, heller ikke i Lyngby
Har de normalt noget problem med at bestille uret hjem uden at man vil forpligte sig til at købe? Altså i tilfælde af at jeg vil købe herhjemme og de bestiller uret hjem og det slet ikke ser ud som forventet ud fra billederne, så er det vel bare en service de yder uden vrøvl?
Tak Baun og KennyJ.
Jeg skal lige finde ud af præcist hvilket ur jeg vil have mig, for inden da er det svært at sige hvad jeg vil give.
Når I taler om mekanisk værk, så er det vel alle ikke elektroniske ure, eller hvad dækker mekanisk værk over? (Update: Jeg slog en tur forbi Wikipedia og fik læst lidt om hvad elektronisk og mekanisk vil sige. Jeg har virkelig ingen forstand på urværker, hva
Jeg har forresten læst Mads Gjødesens artikel for et stykke tid siden og igen hurtigt igår. Også meget rar læsning for en nybegynder som mig.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)