07-10-2006, 01:37 PM
hannover_dk Skrev:HG Skrev:peter Skrev:Hej
Normal praksis hvis det er en international garanti er at der ikke tages penge hvis den skal sendes, men det er måske ikke det store problem. Vil dog påstå at hvis man køber noget som er dyrt at sende og som er omfattet af international garanti fra et mærke som er repræsenteret her i landet, så ville jeg blive ret sur hvis jeg skulle betale for forsendelsen.
Skal det være UPS eller DHL eller lignende og skal det være forsikret, og hvis det ikke sendes forsikret, mener de så man selv skal have ansvaret hvis det forsvinder på ud eller hemrejsen?
Jeg synes det elendig service hvis det er et internationalt produkt med international garanti og det er købt med internationalt garantibevis (noget andet hvis det er grey market - og nu husker jeg pludseligt ikke helt starten af tråden) og tvivler på det ligger inden for købeloven - men jeg er ikke 100% sikker.
Uret er købt hos SMwatches, og det er vel det man kalder grey market, eller hvad ? (SMwatches står ikke som værende autoiseret forhandler på Panerai's hjemmeside.)
Og man kan vel ikke klandre Klarlund for, ikke at ville sætte penge til på en handel, som de ikke har foretaget. De har fået en regning for servicen, som de forståeligt nok, sender vidre til kunden. Hvis uret var købt hos dem, var de nok til at snakke med ang. regningen for den ekstra service.
Om den så er berettiget eller ej, skal vel tages op med Panerai.
eller ved forhandleren, hvor uret er købt. (Men SMwatches har jo hurtigt klaret det.... "Sorry to here, but you have to fix it with Panerai"! - "super service" må man sige.)
VH Henrik Johansen
P.S. jeg bliver mere og mere glad for at jeg IKKE købte mit ur hos SMwatches. Bevares han er billig, men service er der ikke meget af, efter de forskellige indlæg der er at finde her i forummet.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)