05-12-2006, 01:04 PM
Jeg sidder og overvejer en lille julegave til mig selv (selvfølgelig!).
Selvom jeg har nogle ideer (og har været forbi salgssiderne), er jeg stadig åben for gode forslag fra "artsfæller".
Smag og kvalitet er naturligvis individuelt, men mange øjne ser bedre end to.
Spørgsmålet er: "I hvilken retning ville du kigge?"
Værket har fået mere betydning efterhånden som min ur-interesse er modnet. Derfor vil en glasbagkasse ikke være helt af vejen (så kan man også se, om uret er ægte eller fake - jf. Mads G.'s leg i anden tråd), men det er ikke noget krav.
Nyt eller brugt er indledningsvis ikke afgørende. Privat-/butikskøb eller dansk/udenlandsk/internet er heller ikke. Mit budget hedder velsagtens 50-60 kkr, så der er en del muligheder, herunder:
1) Et enkelt - JLC (Master Geographics - mums), Daytona, AP...
2) To - et til hver arm - Sub, SD, Panerai (f.eks. PAM121 med Zenith værk), Zenith Flyback...
3) En håndfuld Fortis, Sinn, etc... Så er der lidt at skifte i mellem.
4) Baun vil sikkert proklamere 10-20 vintage Omega'er
5) 1000 Timex...
Skyd løs - det er snart jul...
# GT
Selvom jeg har nogle ideer (og har været forbi salgssiderne), er jeg stadig åben for gode forslag fra "artsfæller".
Smag og kvalitet er naturligvis individuelt, men mange øjne ser bedre end to.
Spørgsmålet er: "I hvilken retning ville du kigge?"
Værket har fået mere betydning efterhånden som min ur-interesse er modnet. Derfor vil en glasbagkasse ikke være helt af vejen (så kan man også se, om uret er ægte eller fake - jf. Mads G.'s leg i anden tråd), men det er ikke noget krav.
Nyt eller brugt er indledningsvis ikke afgørende. Privat-/butikskøb eller dansk/udenlandsk/internet er heller ikke. Mit budget hedder velsagtens 50-60 kkr, så der er en del muligheder, herunder:
1) Et enkelt - JLC (Master Geographics - mums), Daytona, AP...
2) To - et til hver arm - Sub, SD, Panerai (f.eks. PAM121 med Zenith værk), Zenith Flyback...
3) En håndfuld Fortis, Sinn, etc... Så er der lidt at skifte i mellem.
4) Baun vil sikkert proklamere 10-20 vintage Omega'er
5) 1000 Timex...
Skyd løs - det er snart jul...
# GT

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)