14-12-2006, 04:47 PM
GTwatch Skrev:Lige et godt råd. Når uret har været demo-ur så længe, skal du kigge det godt efter (det skal man som så altid). Jeg har et par gange oplevet demo-ure med markante ridser på lænke og kasse.
Ja, det vil jeg endelig gøre. Jeg bemærkede ikke noget i de to omgange, hvor jeg har prøvet uret.
I det tilfælde pruttede du så om prisen, eller valgte du at få bestilt et nyt eksemplar hjem?
Hej Jonas
Jeg fik vha. min ven Google læst omkring C-revisionen af 2500 værket.
Så vidt jeg har forstået, så blev 2500B afløst af 2500C allerede i foråret 2005. Det er selvfølgelig sandsynligt at de har haft uret stående så længe.
Den primære forskel (måske den eneste) er at uret er sat ned fra 28.000 BPH til 25.200 BPH, eller fra 8 til 7 bps. Dette medfører en gangreserve på 3.5 time ekstra, skrives der.
Altså en lidt mindre kontinuerlig bevægelse af sekundviseren, men ikke meget bemærkelsesværdigt.
Hvis jeg gerne vil have et fabriksnyt eksemplar, vil forretningen så ikke skulle købe det hjem til den noget højere listepris, og vil vel derfor ikke kunne give samme pris som det tidligere?
Vil jeg kunne tillade mig at kommentere, at jeg umiddelbart helst ville have haft et fabriksnyt ur, og ikke et ur, der har stået i udstillingsmontren i over et 1 år, men om de vil give en ekstra rabat af den årsag?
Når de sælger dette ur bliver de jo nødt til at købe et nyt hjem til endnu højere pris, så kan ikke helt gennemskue, hvor meget de har lyst til at give i rabat. Og jeg kan heller ikke lide at presse for meget, der er jeg ikke en god handelsmand
Mvh. Martin

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)