19-12-2006, 11:54 PM
Hej jeg mener at der er en fin artikel et sted på denne hjemmeside om netop DJR. Ellers er der mig bekendt tale om ETA værker og sammenbyggede ETA/Dubois Depraz værker i deres chronografer. Det sidste ses ofte i de liiiiiiidt billigere chronoer (jeg går ud fra at det er billigere end en 7750'er ?). Nogen mener at det er mindre fint andre at det er bedre, men det giver et par spøjse kendetegn. Det første er hvis der er dato i uret. Så kommer denne fra "grund-urmodulet" der ligger bagerst og derfor vil datoen forekomme, at ligge forsænket ned under urskiven. Det andet er den lille usymetri der kommer mellem den midterste krone og de to chronograf trykknapper som stammer fra chronagraf modulet som ligger forrest lige under urskiven.
Jeg har aldrig holdt et DJR i hånden men har selv haft lyst til at købe en, specielt den runde chronoscope med krone til at dreje dykkerkrandsen under glasset, det er flot med sådan et stort glas.
Jeg har aldrig holdt et DJR i hånden men har selv haft lyst til at købe en, specielt den runde chronoscope med krone til at dreje dykkerkrandsen under glasset, det er flot med sådan et stort glas.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)