23-12-2006, 06:32 PM
Baun Skrev:Sports ur: ure med sportsligt præg - dykkerdesign er mest almindeligt her. Oftest i ren stål med mørke- blå eller sorte skiver. Rolex Sub og Omega seamaster er indenfor denne gruppe
Tool Watch: ure der først og fremmest virker robuste, kraftige og signalerer, at det kan holde til at blive brugt. Det er oftest chronografer -
Jeg synes måske nok, at en chrono er et sportsur - fx i forbindelse med motorsport, hvorimod en Seadweller er et ærketypisk toolwatch brugt (engang?) af folk, der rent faktisk kunne finde på at dykke til havets bund og havde behov for et pålideligt stykke værktøj. En Sub er et sportsur i den forstand, at det ligger forsvarligt låst inde i klubbens omklædningsrum, mens der spilles tennis. JLC Reverso blev vist designet så det kunne modstå en hesthov under et spil polo. Det har Baun også skrevet, men bare for at gentage pointen med, at det i nogen grad er moden og tiderne, der præger betegnelserne. Jeg ville blive ekstatisk, hvis der lå et Reverso under træet til mig, men ville nok ikke slide det op med Polo...
mvh Jens

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)