Er den ægte?
Afledt af en tråd i Rolex forum:

Mads Gjødesen Skrev:Martin hvis du har set dig lun på et 14060 skal du da købe det uanset hvad andre har eller syntes. Super godt ur. Men som du selv nævner er det nok ikke det mest sjældne ur. Det må du jo så se om du kan leve med....

Mht. Peters kommentar om at folk tror det er en fake, vil jeg nok bakke ham lidt op. Når jeg har rolex på og møder folk jeg ikke kender så godt, er deres første kommentar ofte "Er den ægte?". Men det er jo også en god indgangsvinkel til at få en lille ursnak Icon_e_wink

/Mads

Ja hvad er reaktionen på de ure vi bærer rundt på?

Ofte i flyet, på et møde eller i kantinen, kan jeg se en der skotter til mit ur. Jeg sørger så for "tilfældigt" at manchetten skubbes lidt op og armen lægges på bordet, så der er frit udsyn. Lidt efter kommer så spørgsmålet: Hvad er det for et ur du har på? Eller har du fået nyt ur? Eller er den ægte?

Det sidste er nu ikke så ofte, for jeg er jo en voksen mand på omkring 50 og oftest passer uret til tøjet, men det er da sket!

Det er også helt fint, så kan vi jo snakker om det og det gør jeg gerne uanset indledningen, tror jeg de fleste går hjem og tænker over om de mon skulle ønske sig et luksusur til næste runde fødselsdag!

Men i virkeligheden skulle man måske være mere bekymret (hvis man overhovedet skal bekymre sig Icon_razz ) over de der ikke spørger! Jeg mener - hvis jeg spotter en person, som går med et luksusur til rigtig mange penge - og jeg har en ret sikker fornemmelse af at det ikke er ægte, så siger jeg ikke noget! Hvis jeg mener det er ægte derimod, indleder jeg ganske ofte en samtale om uret med: Det er et flot ur - er det en gave?

Det spørgsmål, som står tilbage er naturligvis: Hvad får mig til at tro uret er ægte/uægte? Først må jeg jo indrømme, at jeg ikke kan se det - det viste MG's lille "spot en fake" øvelse altfor tydeligt! Så det er andre ting! - og nej det er ikke kun tøjet! Det er en kombination af mange ting: Tøj, situation, mandens øvrige udstyr (pen, mappe, briller), mandens alder og så det der udefinerlige: mandens type - kunne han finde på at bruge 20 - 30 K på et ur?

Hvilke kommentarer får du - og hvis du ingen får - er det så fordi folk tror du har en fake - eller er det fordi de absolut intet aner om ure - eller?

Hvem kommenterer du selv?

vh baun
Svar

Beskeder i denne tråd
Er den ægte? - af baun - 04-01-2007, 11:10 AM
[Intet emne] - af Larsb - 04-01-2007, 11:10 PM
[Intet emne] - af mhca - 04-01-2007, 11:47 PM
[Intet emne] - af Peter - 05-01-2007, 04:40 AM
[Intet emne] - af GTwatch - 05-01-2007, 09:31 AM
[Intet emne] - af Ild - 05-01-2007, 10:11 AM
[Intet emne] - af morgan - 05-01-2007, 10:28 AM
No comments - af Mike P - 05-01-2007, 11:20 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)