07-09-2007, 11:03 AM
Jeg er meget enig med Mads i holdningen til hvordan man skal opføre sig, men jeg har ikke samme billede af hvordan virkeligheden er:
De væsentligste irritationsmomenter jeg oplever er:
- Køber oplyser at han vil købe uret med der sker intet mht. betaling selv op alt er på plads mht. pengeoverførsel osv.
Det har jeg aldrig oplevet!
- Køber dukker ikke op som aftalt og brænder aftalen af uden at give besked.
- Køber reserverer uret for så ikke at melde tilbage overhovedet.
- Køber skambyder uret i 50-60 % lejet af den annoncerede pris og nedgør uret.
Det har jeg aldrig oplevet! Jeg har oplevet en enkelt som på trods af at jeg anoncerer "Fast lav pris" bød 1000,00 kr / 20% under, men så siger jeg blot "nej tak"
- Sælger vælger at sætte uret i bud-runde fordi der er flere købere til den annoncerede prisen.
- Sælger ønsker ikke at få foretaget en verificering hos aut. forhandler.
Det har jeg aldrig bedt om og derfor aldrig oplevet!
- Køber/sælger udviser stor mistillid overfor modparten uden begrundet mistanke.
Man må altså konstatere at det kan være meget forskellige oplevelser. Jeg har generelt aldrig haft dårlige oplevelser med ur handler, men jeg handler jo så også med Klassiske Omegere = ordentlige folk
Jeg har købt ca 80 ure og solgt 30-40 ure.
vh Baun
De væsentligste irritationsmomenter jeg oplever er:
- Køber oplyser at han vil købe uret med der sker intet mht. betaling selv op alt er på plads mht. pengeoverførsel osv.
- Køber dukker ikke op som aftalt og brænder aftalen af uden at give besked.
- Køber reserverer uret for så ikke at melde tilbage overhovedet.
- Køber skambyder uret i 50-60 % lejet af den annoncerede pris og nedgør uret.
Det har jeg aldrig oplevet! Jeg har oplevet en enkelt som på trods af at jeg anoncerer "Fast lav pris" bød 1000,00 kr / 20% under, men så siger jeg blot "nej tak"
- Sælger vælger at sætte uret i bud-runde fordi der er flere købere til den annoncerede prisen.
- Sælger ønsker ikke at få foretaget en verificering hos aut. forhandler.
Det har jeg aldrig bedt om og derfor aldrig oplevet!
- Køber/sælger udviser stor mistillid overfor modparten uden begrundet mistanke.
Man må altså konstatere at det kan være meget forskellige oplevelser. Jeg har generelt aldrig haft dårlige oplevelser med ur handler, men jeg handler jo så også med Klassiske Omegere = ordentlige folk
Jeg har købt ca 80 ure og solgt 30-40 ure.
vh Baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)