Den velkendte kriblen... Inspiration, ideer & råd efterlyses
baun Skrev:Når jeg skriver "dyr i vedligehold" tænker jeg også på rem, lænke, hak i Lünette osv.

...

Jeg mener blot man skal overveje dette aspekt også før man køber. Der kan jo komme en hak i lünetten ugen efter man har købt - og som jeg "læser" spørgeren her - vil han ikke kunne leve med skader på uret.

Selv ville jeg måske gå efter et Omega Aqua terra med tapetskive med cal 8500 til 30K, men Spørger har jo allerede et Omega PO - og da han ikke er samler men har "et udvalg af ure til brug" ville jeg anbefale at få et andet super brand repræsenteret i udvalget. En pointe er også at et Dressur på 40 mm sagtens visuelt kan matche et diver på 43.... og så er det jo unægteligt mere komfortabelt.

vh baun

Jeg er helt enig i at man skal foretage en grundig afvejning af både fordele og ulemper ved et givent ur, inden man trykker på aftrækkeren. Personligt forstår jeg godt ''øv'' momentet, når der kommer brugstegn på ens ur, men det er jo genstande som er beregnet til brug. Endvidere kan de fleste skrammer undgås ved blot at tage uret af, inden man begynder at lave noget, f.eks. træning, groft arbejde, osv.

Og jeg er også enig hvad angår dress ure, men de er sværere at afsætte ift. et sportsur, medmindre vi taler om PP og visse andre fabrikanter. Desuden er ''Sociologen'' lidt af en ''bøf'' (positivt ment), så der er en risiko for at det vil se for lille ud på ham.
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Den velkendte kriblen... Inspiration, ideer & råd efterl - af Mr. Tick - 10-08-2012, 02:45 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)