22-09-2007, 09:38 AM
Bjarne Skrev:OK kender ikke Svensk lovgivning godt nok.
Men så et program i fjernsynet i denne uge omkring en rejseudbyder Travelstart, hvor man gjorde opmærksom på at man ikke havde de samme garantier som i DK, på trods af at var henvendt til Danskere og var på dansk, og hvor flere var kommet i klemme økonomisk.
Hej Bjarne
Jeg så godt programmet (Basta, TV2) m. Travelstart og Seat24 - og jeg skal gerne medgive at det ikke er blevet lettere at være forbruger med globaliseringen, men til gengæld er der jo andre muligheder som har åbnet sig
Jeg tror du - og sikkert mange forbrugere - forveksler de frivillige brancheordninger og de lovgivnings sikrede rettigheder
(Rejseankenævnet er feks et privat ankenævn som ikke kan træffe juridisk bindende afgørelser).
Som det fremgår af forbrugerstyrelses hjemmeside, kan man ikke fratages de lovfæstede minimumsrettigheder. Den beskyttelse mange danskere tror de har i forhold til rejseaktiviteter, er i mange tilfælde ikke lovfæstet - og derfor hverken garanteret eller bindende for hverken en dansk (eller svensk) rejsearrangør.
mvh
Niels

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)