06-10-2007, 10:47 PM
LFlex Skrev:Helt enig. Man skal altid sørge for at have lidt overblik over sine værdier så man ikke er underforsikret. Det kan både være en risiko at de vil have total opgørelse hvis noget meget dyret skal erstattes - og det er helt klart et problem ved brand, hvor det jo let ses om der er værdier der skal erstattes som overstiger totalen. Det er for billigt at øge summen - både totalen og specielt indbo, til at man skal tage risiko med det.hannover_dk Skrev:Så generelt - ja den dækker - uanset urets pris - forudsat din samlede inbo forsikring er høj nok - noget som jo normalt kun bliver prøvet hvis hele huset tømmes eller ved brand - men spørg dog din forsikring.
Enig (specielt det med at spørge sit forsikringsselskab)- blot vil jeg i parantes tilføje at hvis du har en lav indbo forsikring feks på en 5-600.000 kr., så vil et tyveri af et ur til mere end 10% af indboets værdi sansynligvis resultere i at forsikringselskabet ønsker en opgørelse af den reelle værdi af dit indbo. Overstiger denne værdi den samlede værdi af forsikringssummen, vil du givetvis kun få udbetalt en forholdsmæssig værdi af uret.
Mvh
Niels
Lad være med at tro at hvis man bare har ex 300.000 i indbos sum, så får man aldrig stjålet for mere, så det rækker, for ved brand står man med håret i postkassen
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)