30-03-2013, 01:01 PM
For et år siden var der et ur til salg i København. Dårlige billeder (Iphone, 2 meters afstand), men man var velkommen til at komme og se uret. Uret stod til en rigtig god pris, men ingen købte det. Efter 3 måneder kørte jeg derover og kiggede på det. Jeg kunne ikke forstå at det ikke var solgt, så måske der var noget galt. Uret var helt ok og i finere stand end man kunne forvente til prisen.
Jeg tog det med til Horsens og fik Peter til at tjekke det, for at se om alt virkelig var ok. Det var det. Uret var til salg i 6 dage og solgt til markedsprisen.
Altså alt i alt en fin handel for mig, men alle havde nu mulighed for at gøre det samme.
Jeg vil tro at 5 % bliver købt på den måde - 25 % kommer via byttehandler - 70 % kommer via kommisionssalg og køb i udlandet. Billedet ser nok anderledes ud for dem der sælger Rolex ure....
Jeg tog det med til Horsens og fik Peter til at tjekke det, for at se om alt virkelig var ok. Det var det. Uret var til salg i 6 dage og solgt til markedsprisen.
Altså alt i alt en fin handel for mig, men alle havde nu mulighed for at gøre det samme.
Jeg vil tro at 5 % bliver købt på den måde - 25 % kommer via byttehandler - 70 % kommer via kommisionssalg og køb i udlandet. Billedet ser nok anderledes ud for dem der sælger Rolex ure....

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)