30-03-2013, 12:24 PM
Bentzen Skrev:Hvis det var så nemt at tjene penge på ure , så skulle sådan nogle urtosser som os , jo uden problemer kunne købe et ur vi gerne ville have gå med et halvt års tid , og sælge det videre med en rimelig fortjeneste , ikke ?
Jeg har haft meget legetøj der ikke har kostet mig noget at eje , Mit rolex ur er en af de få ting som jeg opgav at købe billigt , det blev så købt med hjertet , og jeg er vild med det
For få år siden var det også præcis hvad mange gjorde. Man sÅ sig for og fandt et nyere brugt ur privat og til en god pris. Et halvt år senere kunne det så videresælges til samme pris eller måske endda lidt fortjeneste.
Dette er idag nok lidt vanskeligere for hvis en privat udbyder et af de let omsætteligt ure til en for god pris opsnappes det hurtigt af brugturshandlerne......
Det er tesen, som jeg ikke ved om er rigtig. Men det lyder jo logisk nok at når der er flere brugtursforhandlere som holder øje, bliver det vanskeligere at gøre et kup.
Selv køber jeg helt primært fra auktioner og sekundært fra private som ringer at de har et gammelt omega som de vil af med, men ganske ofte er forventningen til pris præget af hvad de ser urene til salg for på ursiderne og uinteressante for mig med mindre uret af en eller grund er særlig interessant.
VH Baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)