31-07-2012, 04:46 PM
Jeg kender til din argumentation, John (jeg forsker i maskuliniteter - og dermed implicit også i femininiteter) og ønsker ikke at gå ind i en socialkonstruktivistisk kontra essentialistisk diskussion udtrykt i "at være" og "at gøre" :) Min kommentar til DeepSea er tænkt provokerende, og andre forståelser af maskulinitet i relation til ure må MEGET gerne komme på banen. Det indledende indlæg var ikke tænkt afgrænsende, snarere udtryk for en holdning - en eksemplifikation.
I min forståelse af (traditionel, typisk, stereotyp, macho, heroisk, populistisk - kært barn har mange navne) maskulinitet sidesættes forhold såsom fx grov, kantet, stor, bred, robost, mørk med maskulinitet. Men der er selvfølgelig divergerende diskursive betragtninger af fænomenet, der er lige så "eksistensberettigede"... Mao - kom med jeres bud på, hvad der i jeres subjektive optik er eksempel på et maskulint ur:)
Ser frem til dine bud, John - og I andres.
I min forståelse af (traditionel, typisk, stereotyp, macho, heroisk, populistisk - kært barn har mange navne) maskulinitet sidesættes forhold såsom fx grov, kantet, stor, bred, robost, mørk med maskulinitet. Men der er selvfølgelig divergerende diskursive betragtninger af fænomenet, der er lige så "eksistensberettigede"... Mao - kom med jeres bud på, hvad der i jeres subjektive optik er eksempel på et maskulint ur:)
Ser frem til dine bud, John - og I andres.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)