31-07-2012, 10:38 PM
Tak for de mange indspark, input og bud :D Denne tråd er rigtig spændende læsning. Super. Kristoffers bud er spot on IMO :)
I særdeleshed er remmen top-maskulin :D

(Tilfældigt billede sakset fra nettet)
Det sjove med maskulinitetsforståelse er - både teoretisk og empirisk - at det traditionelt er svært at indfange/definere. Således er en meget udbredt - på tværs af fx kulturer, historiske perioder og social klasse - forståelse, at maskulinitet er det, femininitet ikke er / det modsatte af det, kvinder gør. Virkeligheden er selvsagt mere kompleks end som så, men pga den stigende kompleksitet - og dermed det enkelte individs "udfordringer" med at navigere i vores kulturpluralistiske samfund - søger man ofte efter simplifikationer... Nå, men det er et sidespring... Tilbage til det interessante; ure :)
Kristofferj Skrev:Overhovedet ikke for meget. Jeg var klar til købe, indtil jeg så prisen. Øv øv. Et ur efter min smag!
Nærmest lidt for meget
I særdeleshed er remmen top-maskulin :D
Stensbjerg Skrev:Vil folk ikke også gå med et maskulint urJeg tror ikke, hende her har intentioner om at fremstå maskulin :D Tværtimod understreget urets maskuline fremtræden kvindens femininitet IMO.
for selv at få et mere maskulint udtryk

(Tilfældigt billede sakset fra nettet)
KimT Skrev:Jeg er så maskulin at et Daytona ser maskulint ud på migTouche :)
Joepete Skrev:Tak, fordi du fik mit til at tænke i min sommerferie, KennDet er mig, der takker for det reflekterede svar ;)
Det sjove med maskulinitetsforståelse er - både teoretisk og empirisk - at det traditionelt er svært at indfange/definere. Således er en meget udbredt - på tværs af fx kulturer, historiske perioder og social klasse - forståelse, at maskulinitet er det, femininitet ikke er / det modsatte af det, kvinder gør. Virkeligheden er selvsagt mere kompleks end som så, men pga den stigende kompleksitet - og dermed det enkelte individs "udfordringer" med at navigere i vores kulturpluralistiske samfund - søger man ofte efter simplifikationer... Nå, men det er et sidespring... Tilbage til det interessante; ure :)

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)