24-06-2008, 01:19 AM
Sorry Hannover, du kom mig lidt i forkøbet... sad og nølede lidt med min post. Ellers rigtig flotte ure. Zenith og Cortebert er med in house værker, og Benrus er med et ETA automatikværk - cal. 1286 efter hvad der ser ud til at stå under balancen. Zenith uret er min favorit af de 3, udseendemæssigt pga. både kasse, indeks og visere er holdt i stål. Benrus har en speciel kasse i forhold til skiven (jeg tænker på størrelse) men det er jo smag og behag. Jeg er ikke værk-ekspert, men Zenith's in house værker er generelt lækre og holdbare. ETA'en er også en arbejdshest som bare kører og kører, jeg har selv et par ure med samme værk. Cortebert værket er sikkert også rigtig godt, men er umiddelbart mere mærket af tidens tand end de andre. Dermed ikke være sagt at det service- eller vedligeholdsmæssigt ikke kan være i bedre stand end de andre, jeg bemærker bare rust bl.a. på regulatoren og flere skruekærve som har mødt en upassende skruetrækker. Alle 3 ure er fed vintage som jeg elsker den - Zenith er min favorit - men prisen er jo heller ikke uvæsentlig.
---
Tommy
---
Tommy

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)