05-08-2012, 07:41 PM
willy Skrev:If you really want something different and better in my opinion look at a used IWC - Audimars- JLC-Girard PerregauxNu spørger han jo til de mest værdifaste ure, og der kan hverken IWC, AP, GP eller JLC konkurrere med Rolex.
I hvert fald hvis man køber nyt, som trådstarter ønsker.
Ikke fordi jeg siger at han skal købe Rolex overhoved, men når vi taler værdifasthed, er de altså svære at komme udenom.
willy Skrev:If you really want something different and better in my opinion look at a used IWC - Audimars- JLC-Girard PerregauxOg at sige, at de ovenstående mærker er bedre ure er en fejl
(som jo er individuelt, ifht. hvad man vægter højest) Finere, mere holdbart, præcist, osv. osv........
Den debat har vi haft mange gange og vi bliver ikke enige
Det behøver vi heller ikke at være, men måske det er en god idé at sørge for at fortælle trådstarter at det er et udtryk for DIN mening og på ingen måde nødvendigvis det rigtige (ligesom min og andres mening)
willy Skrev:And because no one as told you yet i will . Most of Brietling watches have a very ordinary caliber in them and will not be a good investment . Willy
Og hvis man er efter noget der er anderledes, er der jo RIGTIGT mange super spændende muligheder (også udover AP IWC JLC og GP) men idet værdifasthed kommer indover begrænses vi altså til de kendte mærker (blandt "normale" mennesker)
Og man kan sige hvad man vil, men skal du sælge et ur brugt i DK (og ikke til en urtosse) så er det altså nemmere at sælge et mærke som Breitling, da det er kendt ifht. så mange andre (også finere) ure.
Men det bliver spændende at se hvad trådstarter ender ud med
Mvh. KimT Tjek min Instagram ved at klikke her

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)