06-07-2008, 11:35 PM
hannover_dk Skrev:Du mener jo ikke i alvor at man skal handle med elefantskind fra truede dyr uden CITES certifikat for pokker??
Det tror jeg aldrig Baun har givet udtryk for. Det er vist en misfortolkning.
hannover_dk Skrev:Du mener vel at man skal handle med de lovlige skind - men de skal jo så have certifikat, og det har remmen det her handler om jo ikke vel - og det er vel ikke "helligt" at være imod det eller????
Jeg er enig i OK for handel med ting med fuldt CITES certifikat - men tror ikke elefantskind findes med CITES certifikat - men det er så en anden sag - for denne rem har det jo helt klart ikke.
Mig bekendt er der vel INGEN her der ved, om remmen originalt er solgt med certificat!?! Når man tænker på, hvor mange certifikater for ure der forsvinder, så kunne det vel også tænkes, at et certifikat for remmen også er blevet væk. Vi kan altså kun komme med gisninger om, om remmen originalt er solgt med certifikat. Tidligere ejer påstår jo faktisk, at remme ER lovlig (sådan læser jeg sælgers svar til Tukjær).
Og så tror jeg næppe Tukjær kan redde ozonlaget, den globale opvarmning, gadebørn i Uganda eller vække den (formentlig) nu afdøde elefant til live ved ikke at benytte remmen og gemme den væk et mørkt sted! Det er som at tro, at krig aldrig har eksisteret, hvis blot man undlader at tale om det!
Det var noget andet (IMHO), hvis der var overvejelser om at købe en elefantrem uden certifikat. Men nu fulgte den jo faktisk med i købet. Så brug dog remmen - Tukjær - måske kan den faktisk være med til at skabe debat og oplysning om emnet (se blot den fokus, det har givet her)!
Mvh.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)