Guld er næsten dobbelt så tungt som bli - jvf snk på GTG
Baun Skrev:Man kan jo undre sig over at de der ligestiller vægt med kvalitet ikke køber guldure!

Jeg har jo en lidt anden opfattelse af vægt/kvalitet men sætter pris på guld pga løden og det eksklusive i et metal som altid har været regnet som det bedste! Det giver ligesom eftertanke - hvordan gul har været eftertragtet og eftersøgt. Stål forekommer mig følelseskoldt sammenlignet med - omend selvfølgelig langt mere praktisk!

vh Baun
titanium manler ofte, specielt i lidt ældre ure faceteringer - slibninger blankt/mat osv. - Men jeg er ikke så sikker - efter at have tænkt, at let altid er bedre end tungt - selvom almindelig fornuft tilsiger det, når det drejer sig om ure.

Ting opleves med øjne - næse - øre og måske andet, og hvem vil ha en bil hvor døren siger bling når man lukker - selv om det var titanium

En lidt højere vægt må have lov til at give os en anden følelse - end et rigtigt let ur

Sanserne er mere end det rent praktiske vil jeg mene.
Udseendet - følelsen når man rør det - temperaturen - gløden - synes og vægten - for at nævne lidt parametre
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
[Intet emne] - af GTwatch - 10-07-2008, 01:33 PM
[Intet emne] - af Peter - 11-07-2008, 03:00 AM
[Intet emne] - af jacob jensen - 11-07-2008, 09:16 PM
Re: guld vejer ... ikke kvalitet... men penge/værdi - af hannover_dk - 11-07-2008, 09:50 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)