10-08-2012, 02:29 PM
Sociologen Skrev:Både Mission Earth og Big Ingenieur er ure, jeg finder superfede qua deres størrelse og generelle fremtræden. Førstnævnte er nok umiddelbart mest appellerende pga. prisen, men omvendt kunne det være fedt med et Big Ingenieur, som lige er et "skridt opad", som jeg forstår det… Jeg er dog ikke sikker på, at jeg kan retfærdiggøre en merpris på ca. 25k for mig selv, da jeg ikke er en ”værk”-mand (selvom 7-dages gangreserve lyder super)… Desuden foretrækker jeg nok gummi over læder (dog ikke ved Panerai)…
At Big Ingenieur vel er en ”lidt en poppet udgave af den oprindelige Ingenieur” har jeg intet problem med :D
Hvordan er jeres vurdering af Mission Earth vs. Big Ingenieur (gerne købs- og gensalgsprisen, kvalitet af kasse, rem og andet taget i betragtning)?
Poppet er måske en anelse hårdt sagt, men det er jo en smagssag.
Jeg har som bekendt ikke erfaring med at sælge ure, men umiddelbart lader BI (ref. IW500501) til tabe en del, når den er købt fra ny. Imidlertid har jeg set annoncer på nettet, hvor de bliver solgt som BNIB for omkring 57 kg. Jeg købte min hos en forhandler, da jeg ikke har mod nok til at købe brugt. Og ellers vil jeg gerne sætte mine ''ridser'' og ''hakker'' på uret, når jeg alligevel skal beholde dem.
Remmen på min BI føles ganske god, og jeg synes rigtig godt om at den er foret med et ''sved venligt'' materiale (sandsynligvsis gummi). Det eneste minus er at remmen ''skubber'' sig op under hornene, hvilket med tiden vil give et mindre ''flosset'' look ved remmens kanter. Jeg er dog langt fra det stadie endnu!
Imidlertid har jeg svært med at finde egentlige kritikpunkter vedrørende kassen. Kassen er naturligvis høj(!), men det er et mindre problem, såfremt man er vant til at bære store ure. Jeg holder dog øje med døre og lign. objekter, da jeg generelt er glad for mine klokker.
Kronen føles super og gnaver bestemt ikke i ens håndryg.
Umiddelbart kan jeg klart anbefale BI, men jeg tror ikke at du vil blive helt glad for det, idet er en sandsynlighed for at dykkeruret fra AP fortsat vil spøge i dine tanker.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)