01-09-2012, 06:25 PM
Thor86 Skrev:Hvis et ur fra nyt koster 20k, har jeg intet imod købe et lidt brugt - lad os sige 1-2 år gammelt og så spare 5-7k. Såfremt uret er i den stand det skal være.Med en besparelse på ca 1/3 af urets listepris, vil jeg også kraftigt overveje at købe et brugte ur (i perfekt stand med b/p) - medmindre uret hos AD sælges med fx 20 pct rabat, hvilket ikke er ualmindeligt for visse mærker/modeller.
lavall Skrev:Jeg var på udkik efter et Rolex Deepsea - gerne brugt. De priserjeg blev forelagt brugt, ca. 58.000.- svarer vel meget godt til de 15% jeg kunne spare i forhold til et nyt. Jeg synes aldeles ikke det var nok at spare, slet ikke i forhold til den sikkerhed og garanti der er i at købe et nyt ur contra et brugt.I dette tilfælde ville jeg gøre præcis som dig. Der er intet økonomisk ræsonnement for at købe brugt, og du får oplevelsen med at besøge AD'en, være den første der bærer uret og ikke mindst give uret sine første "ar".
Faurschou Skrev:Jeg køber udelukkende nyt pga. der er visse fordele, som betyder mere i min verden end en besparelse.Helt enig. Rart ikke at skulle "vurdere" sælger (selvom der er rigtig mange good guys derude) som man jo ofte køber, når et brugt ur erhverves, da en AD allerede har et etableret renome.
For det første har du sikkerhed for at uret er helt nyt og dermed fri fra brugsfejl. Endvidere har du en garanti for at uret er ægte og kommer med alt originalt tilbehør. Desuden får du opbygget et godt forhold til sælger, såfremt du vælger at handle fast hos dem - hvilket igen resulterer i bedre rabatter og service (skal fortolkes meget bredt).
Desværre vil jeg ikke have mulighed for at opbygge et tæt forhold til en forhandler, da min økonomi ikke tillader, at jeg jævnligt - forstået som hverken hvert, hvert andet eller hvert tredje år - kan købe et nyt ur. Desværre...

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)