19-11-2008, 01:31 PM
Jeg skal ikke kunne sige om en OE på et tidspunkt bliver SÅ interessant at jeg bare MÅ ha den - Lige nu kigger jeg meget på value for money og der syntes jeg bare umiddelbart at jeg kan få mere ur for mindre end hvad et Korsbek koster. Damasko er også et forholdsvis eftertragtet ur fordi produktionen er så lille og det er lidt DET jeg syntes er sjovt. Små fabrikanter med begrænset produktion af kvalitetsure til en fornuftig pris. Når jeg så ser på Korsbek, så ja er forarbejdningen af urkassen og selve designet iorden....Det er en motherfuckerkasse der ligner noget der kan holde til noget. Urværket halter måske en smule, remmen er i orden etc.. og det ER et pisseflot ur, men prisen gør det bare lidt mindre attraktivt for mig. For de 11-13K kan jeg eksempelvis få Damaskos topmodel DC66 (Hvis jeg kan finde den) og den syntes JEG bare er mere interessant fordi jeg syntes at urværk, kvalitet, design og pris hænger lidt bedre sammen... Korsbek kan sagtens indgå i min samling på et tidspunkt, men lige nu er der bare andre ure der er mere interessante i lige præcis den prisklasse og lige under.... Dermed ikke sagt at jeg ikke leder efter dyrere ure... Min hitliste hedder P.T
IWC Aquatimer 3536-2
Rolex Submariner
Damasko DC66
Og det er keepere alle sammen hvis jeg får mine snitter i dem
IWC Aquatimer 3536-2
Rolex Submariner
Damasko DC66
Og det er keepere alle sammen hvis jeg får mine snitter i dem
![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)