28-11-2008, 06:02 PM
pvb Skrev:Men netop forbedringen i samlingen ses bedre ved at beholde de første ure. Det bliver måske en anelse overdrevet, hvis man ligefrem skal igennem 10 Seamaster 30'ere for at finde en keeper, men generelt mener jeg at reglen holder. Sælg kun, hvis du skal bruge pengene. Jo flere ure du beholder jo mere unik bliver samlingen for netop dig og dine valg!
Lur mig om Baun ikke står en dag om mange år, og ønsker han havde beholdt nogle af de Seamastere, som han havde på vejen til det perfekte eksemplar. Om han så indrømmer det er noget helt andet![]()
Peter
Baun Skrev:pvb Skrev:Så længe man har råd, så bør man efter min mening ikke sælge/bytte noget som helst fra sin samling. Der er alt for stor risiko for, at man kommer til at fortryde det og/eller at uret bliver væsentligt mere værd. Desuden fortæller en samling der aldrig er solgt ud fra en rigtig interessant historie. Både om samleren og urverdenen.
Peter
Det er jeg ikke enig i - jeg har fx. haft mange Seamaster 30 - og den jeg har nu er NOS.
Jeg mener man skal prøve at forbedre samlingen - og i mit tilfælde betyder det også, at der af og til skal sælges et ur. Ikke kun for at frigive penge (også derfor selvfølgelig) men også fordi den ikke længere fylder en plads i samlingen fordi man har fundet et bedre til pladsen!
Men selvfølgelig - hvis man kun køber perfekte samlerure i perfekt stand, kan jeg godt følge dig!
vh Baun
hmmm.....
Gad vide hvor mange ure jeg så havde haft.... og hvilke - for der er jo en del af dem jeg har købt, som er købt for penge jeg har fået ved at sælge!
Jeg har pt ca 65 Omegaer - og alt i alt har jeg vel købt ca 120 - dvs jeg har solgt ca 50 - og 5 er på tabskontoen - slagtet og brugt til reservedele.
Nå, men hvis jeg ingen havde solgt - og havde brugt samme penge, havde jeg formentlig haft 60 - noget ringere (i hvert fald billigere) ure end jeg har nu.... for samme kapital.
Nu har jeg været heldig, at Omegaerne er steget lidt i den periode jeg har samlet - og at jeg har haft gode forbindelser både til at købe ure og til gode urmagere, som kan hjælpe lidt. Derudover mener jeg også, at det dokumentationsarbejde jeg laver til hvert ur, er med til at jeg kan handle fornuftigt!
Kan du se logikken?
vh Baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)