29-11-2008, 06:05 PM
Seamus Skrev:Det er jeg tildels enig i, men jeg mener det giver et problem hvis man er ude af stand til at sætte sig ind i andre folks facination af f.eks. nye ure.Det kan jeg skam sagtens - de giver bare ikke mig samme kick som et vintage - men at nogen ex elsker Panerai osv i nye udgaver forstår jeg sagtens - ja jeg kan også sagtens se de Japanske ure er rigtig god value for money og godt lavede - fin lumen - tåler noget - giver en god samling til en tålelig pris osv - men jeg tænder bare ikke rigtigt på dem
Men som nævnt tidligere så er dette blevet diskuteret mange gange før og holdingerne er stadig de samme.
Thomas
For mig er vintage ure lig med:
Det med at finde den flotte patinering, så det ikke er grimme vrag
Det at kunne købe ure med værker som i nye ure ville koste en lille bondegård (eller legehus) hvis de skulle puttes i et nyt ur idag
Noget der indebærer jagten på det som ikke alle har på armen - at man ikke bare går ind på en WWW side og køber det ved at lægge det i varekurven, men at der skal søges, jages, checkes osv
Historien der kan ligge i et ur - som siger noget om en anden tid, som jeg jo dog også selv har levet i. Jeg kan ikke gå med blød hat som far, eller monokel som min bedstefar, uden at ligne en nar - men jeg kan ha en kronograf fra 1938 på
------------------------------------------
Jeg kigger dog skam også på nye ure med interesse og glæde
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)