21-12-2008, 06:59 PM
Morten G. Skrev:Jep men jeg holder med i at det langt er at foretrække når tingene løses uden trusler af nogen art - og så når der nægtes, så må man overveje købelovens argument - og så, om man gider møllen i forburgerklagenævnet (den vindes nok, men tid tager det) og ellers - ud og skaffe en læderrem hvis man kan lide det - jeg tror det vil være ret fint til uret.Tukjær Skrev:HenrikSMøller Skrev:Min svoger købte i juni 2008 et Certina DS Action, ref. C260.7178.42.11.
Lænken har nu være gået i stykker 3 gange(stifterne kommer ud af siden eller knækker ganske enkelt)
Foerretningen har naturligvis hjulpet hver gang, men på et eller andet tidspunkt ender det jo med at lænken går i stykker og han taber uret - hvad skal han gøre?
Han har efterhånden tabt tilliden til uret(og især lænken).
Tag en snak med butikken, forklar dem hans bekymring. Mon ikke det løser sig selv, det lyder da til at de er flinke til at hjælpe...... Hjælper sjældent at bringe købeloven på banen..... Som alle love kan den jo tolkes på flere måder......
Men købeloven er nu en god hjælp, hvis butikken skulle have glemt den.
Jeg har oplevet forbrugerklagenævnet ret klare i fortolkningen. 2 - 3 forsøg på afhjælpning af en opstået reklamation (vel og mærke samme problem) hvilket gør sig gældende i denne her sag - derefter pengene retur eller en ny vare.
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)