24-12-2008, 02:28 PM
Larzovic Skrev:For det første: Jeg har meget svært ved umiddelbart at se at *nogen* skriver at det KUN er østeuropæere der står for denne type kriminalitet, eller på nogen måde forsøger at fremføre et synspunkt der hedder at "alle østeuropæere er kriminelle". Så lad venligst være med at fremføre det sådan, tak.Jo, men hvad er det EUs udvidelse med østlandene betyder her. Det betyder at folk fra østlandene HVIS de har arbejde i Danmark må være her - men det er jo ikke ret ofte de som har arbejde her som laver de grimme ting?
Som jeg skrev i et tidligere indlæg, denne type kriminalitet er EKSPLODERET siden EUs østudvidelse. Antallet af kriminelle østeurpæere i Københavns gader er på det højeste nogensinde, aldrig er der blevet anholdt så mange østeuropæere i DK som i dag. Det er REALITETER! At langt størstedelen af polakkerne, esterne, lithauerne etc. er lovlydige og arbejder pisse hårdt og er med til at holde Danmarks økonomi i sving ændrer ikke på disse realiteter. Så det er sådan set ikke at generalisere, det er en ganske valid påstand.
Så hvorom alt er, så ER konklusionen internt i politiet, at et eller andet er der sket siden EUs udvidelse mod øst, og det er statistisk set meget let at bevise.
Men gol jul til alle
Inden udvidelsen kunne alle med pas da komme ind i Danmark helt ubesværet - så jeg kan ikke se det er det som gør forskellen. Tidsmæssigt er der sammenhæng. Siden EU udvidelsen med østlandene er temperaturen på Grønland steget/faldet - eller krigen i Afganistan eskaleret, men sammenhænget er ikke klart.
Jeg tror det ville være sket i alle fald. Den store faktor er at folk i de lande for indtil ikke så mange år siden ikke kunne rejse UD af de lande, og ikke havde set denne mulighed. Nu har en del desværre, men ind var de kommet helt lige så let inden udvidelsen. Hvad i deres pas skulle Danmark have anvendt til at sige de ikke fik komme som turister??
Jeg siger ikke at kontrollen ikke kunne få enkelte -- og her specielt efterlyste på vej UD af Danmark - men blot at det ikke er besværet værd i forhold til at holde ex Østeuropæere ude - til det virker kun VISUM krav, og det mener jeg ikke vi skal have til Europa
Globaliseringen har givet givet mange nye kriminelle - men det har den også i UK som har paskontrol
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)