24-12-2008, 03:49 PM
Larzovic Skrev:Det ville da også være tåbeligt andet for den er givet rigtig.hannover_dk Skrev:Inden udvidelsen kunne alle med pas da komme ind i Danmark helt ubesværet - så jeg kan ikke se det er det som gør forskellen. Tidsmæssigt er der sammenhæng. Siden EU udvidelsen med østlandene er temperaturen på Grønland steget/faldet - eller krigen i Afganistan eskaleret, men sammenhænget er ikke klart.Please!!
hannover_dk Skrev:Globaliseringen har givet givet mange nye kriminelle - men det har den også i UK som har paskontrol
vh
Ja, igen NETOP. Dermed siger du jo netop, at øget globalisering medfører mange nye kriminelle. Du bakker bare min, og politiets, påstand op.
Det er jo sammenhængen med pasfrihed jeg ikke er enig i. Selv når tolderne stopper biler med f.eks østeuropæere, hvor bilen er udstyret til indbrud, så kan de intet gøre, med mindre de direkte finder noget de kan bevise er stjålet, så må bilen med kobenet køre videre med 4 mand, når de bare har pas.
Pas kontrollen kunne heller ikke stoppe dem - de har jo pas, og ikke beviseligt forbrudt sig - endnu.
Globaliseringen, og det at mange også fra Østeuropa frit kan rejse ud, og nyheden om slaraffenland breder sig, øger både udbuddet af god arbejdskraft og af forbrydere udefra - og det gør det også i UK som har fuld pas kontrol
Man kan bebrejde østudvidelsen af EU for konkurrenceforvridning af arbejdskraft eller af sikkerhed i en del fald, men det er en anden sag. Det er folk som må være her i længere tid (bo her) fordi de har arbejde.
Det er ikke dem som stjæler generelt - det er folk som kommer ind med pas og ud igen med pas og tyvekoster
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)