04-01-2009, 12:29 PM
Fortissimo Skrev:Tak for de gode svar>>> X-33 Tryktest til 150m.Jeg vil lige nævne det næste gang jeg er dernede,og så vil jeg begynde med at "gå det til" i en 14 dages tid,og så se hvordan præcisionen på uret er blevet.
Forresten så "ligger" alle mine ure med bagsiden nedad,når jeg ikke går med dem.Det har de altid gjort.
En anden ting-Jeg købte et Omega X33 Speedmaster for nogen tid siden,og der skulle sættes nyt batteri i det,og det blev gjort hos Regent Ure i København,der bagefter sjovt nok også tryktestede uret til 150 meter,så det kan være at de fleste urmagere kun har udstyr der kan klare dét tryk???.
Forresten,så har uret vundet 5 sekunder på 6 ugers tid-er det normalt for et Omega Quarz ur.Mit Seamaster quarz ur vinder kun ét sekund på et helt år!!!.Og det købte jeg som nyt i 2007,så måske har det fået bedre quarz værker hos Omega??.
Hilsen Fortissimo
- Omega angiver 50 m vandtæthed.
Den moderate vandtæthed er på grund af, at værket er afsondret fra omverdenen ved en højttaler membran.
En sådan membran er selvfølgelig ikke nær så solid som en fast bagkasse.
Ville egentligt være betænkelig ved så hård (faktor x3) behandling.
>>> vundet 5 sekunder på 6 ugers tid
Det svarer til 0,12 sek/døgn.
En X-33 bør holde sig indenfor ±0,1 sek/døgn.
Se også: Kvartsures præcision
Det er næppe til stor opbyggelse for dig, at min X-33'er går -0,066 sek/døgn; men illustrativt for de udsving der kan være.
Dersom Seamasteren vitterligt går +1 sek/år, kan jeg kun sige: "Rør den endeligt ikke"
Med venlig hilsen - Geodoc

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)