17-01-2009, 07:30 PM
Joepete Skrev:Makita, tak for uddybelsen - den understøtter, som jeg ser det, - blot opfattelsen af, at der er traditionelle måder at tænke/se/forstå ure og dets form og funktion på, og så er der andre, skal vi kalde dem autonome eller norm-brydende. Jeg vil ikke gøre mig til dommer om ret og vrang i sådan en snak - blot fremføre pointen.Står helt på Makitas side. Jeg synes misforståelsen kommer når nogen mener at det er autonomt eller norm-brydende at bruge et Omega PO til smoking eller let jakkesæt og derfor ville kalde det et dress-ur![]()
Btw, så er det vildeste dress jeg nok kommer i, et jakkesæt, som nogle bruger til hverdag - måske deraf de forskellige "forståelser" ...Det er jo fedt, sådan at diskutere standpunkter, NÅR man også medtager, at andre kan have et andet udgangspunkt eller for-forståelse
Det kan måske være normbrydende og nytænkende at gå med stort dykkerur til smoking, men det bliver dykkeruret ikke til dress-ur af.
Det er ikke ikke en diskution - eller modstand - omkring at kunne bruge mange forskellige ure til jakkesæt - det kan man absolut - bare modstand mod at de derved pludseligt skal hedder dress-ure
Det er så meget lettere at holde de faste betegnelser hvor dress ure ligger i 33 til 38 mm - ur alene (ok dato) rimeligt tynde i rene materialer og let læselig form
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)