19-01-2009, 10:39 PM
watchfreak2003 Skrev:pbr Skrev:Watchfreak, må jeg spørge dig, hvilke/hvilken funktion i PhotoFiltre, du bruger til at fjerne reflekserne i glasset. Jeg kan næsten regne ud, at det involverer en forøgelse af kontrasten + mere farvemætning............. men er der et andet "trick" !??
Du skal ”maske” glasset for at redigere kun dette ene sted.
Selvom programmet er nemt at bruge, kræver det stadig at man har lidt tålmodighed, og leger med sine billeder.
Da jeg redigerede dine billeder ændrede jeg på: Kontrast, lys, gamma, farve, skarphed.
Ahhh...................... OK !! Jeg vil bruge lidt tid på at lege med programmet, så kommer det nok af sig selv.
Men det er helt klart et nyttigt tip, at man kan redigere afgrænsede områder af et billede, ved at "maske" området - det var jeg ikke klar over !
Tusind tak for hjælpen !!
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)