Tilskuer til Shuttle Launch?
Jeg kan kun tilslutte mig Clubmans beskrivelse - overværede selv STS-120 opsendelse i okt. 2007. Vi så den fra kysten (Kennedy Marina Park?) i Titusville, vel en 8-12 km fra Launch Pad 39...hvis man vil ind på området (KSC) koster det 75-80US$/person og man SKAL være i bil (vi er vel i USA!) og man får så et "vindue", hvor man skal ankomme - kommer man for sent kommer man ikke ind. Her er man ca. 4-5 km fra opsendelsen. Jeg mener det nærmeste er presse og pårørende som er ca. 3,5 km fra opsendelsen. Biletten gælder "kun" to-tre dage, så hvis der kommer udsættelser ud over det er pengene "spildt" - biletter kan kun købes et par uger/dage før pr. telefon og er som regel revet væk.

STS-120 var en dag-opsendelse, men nat-opsendelser skulle være noget helt specielt! Man skal dog snart skynde sig da Space Shuttle programmet snart udløber - for at blive afløst om nogle år af raketter mm. for Mars-programmet. Der opsendes dog løbende andre typer raketter fra KSC.

Efter opsendelsen tog vi ind til udstilling mm. i KSC (MEGET interessant hvis man er lidt "rum-nørd") men på opsendelses-dagen lignede det nærmest et mega-varehus med udsalg!!! Folk (inkl. mig selv) skulle have fat i de LE udgaver af det forskellige merchandise som "kun" sælges "på dagen". Vores billet gav dog (som Clubman) adgang til dagen efter også, hvor vi tog tilbage og så det hele i fred og ro!

Hvis man er i Florida og der er en launch synes jeg ikke man skal snyde sig selv for den oplevelse...!

İmage

İmage
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar

Beskeder i denne tråd
Tilskuer til Shuttle Launch? - af Clubman - 05-02-2009, 11:36 PM
Re: Tilskuer til Shuttle Launch? - af Sub-erman - 06-02-2009, 01:58 AM
Re: Tilskuer til Shuttle Launch? - af johnfyn - 06-02-2009, 10:24 AM
Re: Tilskuer til Shuttle Launch? - af Clubman - 06-02-2009, 12:06 PM
Re: Tilskuer til Shuttle Launch? - af johnfyn - 06-02-2009, 01:43 PM
Re: Tilskuer til Shuttle Launch? - af Clubman - 07-02-2009, 02:51 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)